گروه مسکن - مهدیس فرقانی: با گذشت 16 روز از سال 1388 وضعیت بازار مسکن در سطح تهران بنا به خبرهای به‌دست آمده از سوی خبرنگار روزنامه دنیای اقتصاد به این شرح است: در طی پرس‌وجوهای حاصل از مشاوران املاک واقع در نقاط پنجگانه تهران ثبات قیمت مسکن به منظور باقی ماندن آخرین قیمت‌ها در اسفند ماه گذشته در زمان فعلی نقطه تفاهم کلام تمام مشاوران املاک است.

یکی از مشاوران املاک در خیابان فاطمی ادامه رکود بازار مسکن را تایید می‌کند و در ادامه می‌گوید: در خردادماه به علت فصل جابه‌جایی ممکن است بازار مسکن کمی متحول شود وباوجود نزدیکی به انتخابات ویکسری تغیرات بازار مسکن از این کسادی خارج شود.
در محدوده خیابان جمالزاده بازار مسکن همچنان خالی از مشتری است و یکی از مشاوران املاک واقع در خیابان جمالزاده اظهار می‌کند که اگرشوک کاذبی صورت بگیرد، به احتمال زیاد قیمت مسکن افزایش خواهد یافت؛ اما از سوی دیگر باید منتظر انتخابات ماند. او همچنان خرداد ماه را برای رونق بازار بعید نمی‌داند.کد رهگیری، مسکن مهر و انتخابات عواملی هستند که یکی از مشاوران املاک در منطقه شهران به عنوان دلایل کاهش قیمت مسکن معرفی می‌کند و او وضعیت بازار مسکن در آینده را نامشخص تعبیر می‌کند.
در محدوده نارمک یکی از مشاوران املاک ادامه کاهش قیمت را تا اواسط شهریورماه پیش‌بینی می‌کند؛ چراکه ثبات و نامشخص بودن وضعیت قیمت مسکن سبب شده تا سرمایه‌گذاری کمتری در این صنف صورت بگیرد.
نبود نقدینگی و قدرت خرید برای خریداران ملک دلیل بی‌رونقی بازار مسکن منطقه راه‌آهن از سوی یکی از مشاوران املاک است و او در ادامه می‌افزاید:با وجود این کاهش قیمت در مدت زمان گذشته هنگامی که خریداری نیست چطور می‌توان با افزایش قیمت مشتری در بازار حضور پیدا کند.
اما مشاور املاک واقع در منطقه زعفرانیه نظری متفاوت دارد، او می‌گوید: اگر قیمت مسکن شروع به رشد کند، اکثر خریداران از بیم افزایش هرچه بیشتر قیمت مسکن برای خرید ملک به بازار هجوم می‌آورند و به این ترتیب بازار از این رکود خارج می‌شود؛ اما تا زمانی که کاهش قیمت ادامه داشته باشد، بازار مسکن از رکود خارج نشده و در همین وضع باقی می‌ماند. این مشاور در آخر می‌گوید: کاهش قیمت در هر حال مقطعی است و زمانی فرا خواهد رسید که قیمت مسکن شروع به رشد کند.