امیدواریم در سال جدید وعده‌های مسوولان در بخش تعاون محقق شود و شاهد بوروکراسی‌های اداری و تشریفات متعدد نباشیم. بهزاد امیرطاهری، عضوهیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر تهران با بیان این مطلب به ایسنا گفت: اگر چه سال ۸۷ در استان تهران، سازماندهی طرح مسکن مهر آغاز شد، ولی عملیات اجرایی برای ساخت‌وساز و حتی تحویل زمین‌ها انجام نگرفت و از این منظر، تعاونی‌ها و اتحادیه‌های تعاونی‌های مسکن مهر، سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند.

وی از تحویل زمین‌ها به تعاونی‌های مسکن مهر از تیرماه امسال خبر داد و گفت: مهم‌ترین کاری که در بخش مسکن مهر در سال گذشته صورت گرفت، واگذاری ۸۰۰ هکتار زمین در شهر جدید پرند برای آماده‌سازی بود که مراحل مقدماتی آن انجام و برای شروع کار اجرایی و آماده‌سازی زمین تحویل پیمانکاران شد.

امیر طاهری تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌های منعقده میان تعاونی‌های مسکن مهر با شهرهای جدید هشتگرد و پرند نیز در حد تفاهمنامه باقی مانده است و به جز یک مورد در شهرری که تعاونی‌ها زمین‌ها را تحویل گرفتند، به سایر تعاونی‌های مسکن مهر آزاد در تهران هنوز زمینی تحویل داده نشده است.

دبیر کمیته بازرگانی اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر تهران با اشاره به تعیین قیمت تمام شده ۴۰۰هزار تومان برای ساخت هر متر از واحدهای مسکن مهر گفت: به نظر می‌رسد که با برنامه‌ریزی دقیق بتوان هر متر واحد مسکونی را با ۳۳۰ تا ۳۵۰هزار تومان ساخت. حتی اگر قیمت هم بالا برود، چون تعاونی‌ها به شکل گروهی ساخت‌وساز می‌کنند، قیمت سرشکن می‌شود.

وی درباره نامگذاری سال ۸۸ به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف گفت: صرفه‌جویی در همه حال و شرایط باید مدنظر قرار بگیرد. اگر در هزینه‌های اداری صرفه‌جویی و از اسراف جلوگیری شود، به مراتب بهتر است. خوشبختانه در تعاونی‌ها موضوع ریخت و پاش جایگاهی ندارد و تعاونی‌ها می‌توانند به عنوان بهترین الگوی مصرفی برای جامعه معرفی شوند.