بحران مسکن در دبی اگر چه برای صاحبان املاک در این شیخ نشین غیرقابل تحمل و باور نکردنی است، اما فرصت مناسبی را برای اجاره‌نشین‌ها بوجود آورده تا در این آشفته بازار مسکن خانه‌ای بزرگتر از قبل و با همان هزینه را اجاره کنند. مدیر ستاد نظارت بر مراکز املاک دبی (Rera) اعلام کرده است: متوسط اجاره بها ۱۰ تا ۱۵درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گلف نیوز‌، محمد خلیفه بن حمد، مدیر هماهنگی ارتباطات مراکز معاملات املاک در Rera می‌گوید شاخص جدید اجاره هنوز در حال به روز شدن می‌باشد.

بن حمد گفت: «این اطلاعات به روز شده، در ماه آوریل منتشر خواهد شد. اما آنچه از شاخص اجاره اولیه قابل توجه است، تغییر متوسط قیمت‌ها بین۱۰تا ۱۵درصد می‌باشد.

هرچند هروان ین گالیتا، مدیر ارشد اجرایی Rera گفت: این ارقام فقط به محل‌های خاصی مربوط می‌شود. بن گالیتا در مصاحبه‌ای به گلف‌نیوز گفت: «تاکنون ما ۱۰ تا ۱۵‌درصد اصلاح در اجاره بها را برای یک یا دو محل شاهد هستیم، ولی کل میانگین در ماه آوریل مشخص خواهد شد.»

این گزارش حاکی است‌، شاخص جدید تا زمانی که همه قراردادهای جدید اجاره املاک ثبت شوند و از طریق برنامه ثبت آنلاین قراردادهای اجارهRera به نام اجاری، جمع‌آوری شوند، قابل انتشار نخواهد بود.

در همین رابطه وینسنت ایستون، تحلیل‌گر مستقل املاک به گلف نیوز گفت: «۱۰ تا ۱۵‌درصد کمی‌ محافظه‌کارانه به‌نظر می‌رسد. به‌نظر می‌رسد این رقم باید حدود ۳۰‌درصد باشد. ولی من مخالفتی با این موضوع ندارم که در نواحی خاصی، این رقم درست است.»بر اساس این گزارش‌، مناطقی مانند دیسکاوری سیتی، دیسکاوری گاردنز و جمیرالیک تاورز، افت شدیدتری را شاهد بوده‌اند.هم اکنون اجاره یک استودیو در اینترنشنال سیتی با حدود ۳۵‌هزار درهم و یک آپارتمان یک خوابه در دیسکاوری گاردنز با حدود ۶۰‌هزار دهم، امکانپذیر است.

موسسه مالی ئی اف جی هرمس در گزارش بنگاه‌های املاک اعلام کرد‌، نرخ اجاره بها در دبی می‌تواند تا حدود ۲۰ تا ۵۰‌درصد نسبت به مقدار حداکثر در سال ۲۰۰۸، کاهش یابد.