مدیرعامل یک تعاونی مسکن گفت: مدعیان ارزان کردن مسکن باید دستاوردهای رکود مسکن و کاهش تولید را اعلام کنند و پاسخ دهند اگر خرید و فروش در دوران رکود انجام نمی‌شود، آیا در مقابل آن، تولید صورت می‌گیرد؟ محمدهادی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: روز به روز با اخراج بسیاری از کارگران و نیروهای انسانی شرکت‌ها و کارخانه‌ها مواجه می‌شویم که به تعدیل نیروها و حقوق آنها می‌پردازند و این مساله با هدف اشتغالزایی و رفع بیکاری منافات دارد؛ زیرا وقتی بانک‌ها وام نمی‌دهند، ساخت‌وسازی شروع نمی‌شود، در نتیجه تولید و اشتغال دچار رکود می‌شود و به همان نسبت نیروهای انسانی بیکار می‌شوند؛ بنابراین رکود در بخش مسکن مایه‌ مباهات نیست.

رضایی با بیان اینکه مشکل مسکن را با دستورالعمل و آیین‌نامه نمی‌شود حل کرد، گفت: مشکل مسکن کشور تنها با تولید حل می‌شود و معتقدم که طرح مسکن مهر زمانی موفق می‌شود که نقش خود را در دوران رکود بازار ایفا کند و تولید را در این دوران افزایش بدهد.

مدیرعامل تعاونی مسکن جعفریه متذکر شد: در حال حاضر تولید روند نزولی را طی می‌کند و اگر ریشه‌یابی شود،مشاهده خواهیم کرد که به موازات مسکن مهر، اعطای تسهیلات به انبوه‌سازان نیز متوقف شده است، در حالی که باید تسهیلات تشویقی به انبوه‌سازان ارائه شود.

وی تصریح کرد: برای تقویت تولید و خروج از رکود فعلی بهتر است بانک‌ها به صورت مشارکتی با انبوه‌سازان قرارداد ببندند، اگر دولت نگران است که با دادن وام به مردم به مشکل افزایش قیمت سال ۸۰ دچار شود، می‌تواند این وام را به سمت انبوه‌سازان سوق دهد.