گروه مسکن - آزمون حرفه‌ای مهندسان در رشته‌های عمران، معماری، شهرسازی، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، ترافیک و نقشه‌برداری در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۱۵ و ۱۶ اسفند) به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌گردد. این آزمون‌ها برای رشته‌های مختلف به صورت تستی و برای رشته معماری به صورت تستی و تشریحی توسط وزارت مسکن و شهرسازی با مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان هر استان و شرکت تعاونی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. در سطح استان تهران حدود ۲۰ هزار نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی در ده حوزه امتحانی به منظور دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی در پایه ۳شرکت می‌نمایند.

نتایج آزمون‌های تستی در تاریخ ۳۱/۲/۸۸ و آزمون‌های تشریحی در تاریخ ۳۱/۴/۸۸ در وب سایت معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی اعلام خواهد شد.

آزمون حرفه‌ای کاردان‌های فنی

به گزارش دنیای اقتصاد آزمون حرفه‌ای کاردان‌های فنی ساختمان پایه‌های یک، دو و سه برای متقاضیان اخذ و ارتقای پروانه اشتغال به کار کاردانی در رشته‌های معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق و نقشه‌برداری نیز در تاریخ‌های ۱۵ و ۱۶ اسفندماه سال‌جاری به طور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌‌شود.