رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن کشور اعلام کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بالغ‌بر ۴۶ فناوری نوین ساختمانی مورد تایید این مرکز قرار گرفته است. محمود فاطمی عقدا در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: در حال حاضر بالغ‌بر۴۶ فناوری نوین ساخت جهت ورود به عرصه ساخت‌وساز در کشور اعم از سیستم‌های ساختمانی، مصالح و روش‌های ساخت مورد تایید مرکز قرار گرفته است.

رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن کشور درخصوص تدوین برنامه پنجم در بخش تحقیقات ساختمان و مسکن بیان کرد: در تدوین این برنامه توسعه دانش نانو در صنعت ساختمان‌سازی به منظور صرفه‌جویی انرژی در ساختمان‌ها مورد هدف است.

وی عنوان کرد: انجام مطالعات خطرخیزی کشوربا استفاده ازاطلاعات جدید در تدوین برنامه پنجم صورت می‌گیرد، به نحوی که هم‌اکنون با توسعه شبکه‌های شتاب‌نگاری به اطلاعات بیشتری در ارتباط با گستره شهرها دست یافته‌ایم و این امر امکان طراحی و تهیه نقشه‌های خطرپذیری جدید را فراهم می‌کند. فاطمی عقدا با بیان اینکه نقشه‌های خطرخیزی جدید کشوربه روز می‌شود، افزود: پهنه‌بندی خطر لرزه‌ای در کشور به عنوان اولویت کاری مرکز در برنامه پنجم لحاظ می‌شود، ضمن اینکه صنعتی‌سازی ساختمان‌ها و ارتقای آن با جدیت دنبال می‌شود.وی اظهار داشت: در برنامه پنجم صدور گواهی‌نامه فنی برای محصولات ساختمانی لحاظ می‌شود و این امر با حمایت دولت الزامی خواهد شد.

رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن کشور با بیان مطلب فوق تصریح کرد: محصولات ساختمانی اعم از مصالح علاوه‌بر دارا بودن استاندارد، باید گواهی‌نامه فنی را از مرکز اخذ نمایند و در حال حاضر بالغ‌بر ۶۰ گواهی‌نامه فنی برای محصولات ساختمانی صادر شده است.