کارشناس اقتصادی مسکن و مسائل شهری گفت: رکودی که هم‌اکنون بازار مسکن با آن مواجه شده است در آینده تبعاتی به دنبال دارد و باید از بابت آن نگران بود. حمیده امکچی در خصوص سیاست دولت در آرام کردن بازار مسکن اظهار کرد: حوزه مسکن با تصمیمات تقریبا نادرست موجب شد تا تنها تقاضای سرمایه‌ای قادر به فعالیت و پاسخگویی به رفتارهای بخش عرضه باشد، بنابراین تا زمانی که این سیاست‌ها تغییر نیابد و تمامی تقاضاهای سرمایه‌ای در حوزه دیگر فعال نشود، تقاضای مصرفی همچنان بدون پاسخ باقی خواهد ماند.

وی افزود: رکودی که هم‌اکنون در بازار مسکن ایجاد شده و گفته می‌شود باعث کاهش قیمت مسکن می‌شود تبعاتی را به دنبال خواهد داشت که باید از بابت آن نگران بود.

امکچی ادامه داد: خروج سرمایه از بازار مسکن برای تولید در این حوزه و انتقال آن به بازارهای خارج از کشور، ظرفیت ممتاز و مثبت بخش مسکن را از کشور خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: خروج سرمایه از کشور علاوه بر این موارد موجب ضرر و زیان تقاضای مصرفی خواهد شد، چرا که تقاضای سرمایه‌ای در این وضعیت ضرر نخواهد دید.

کارشناس اقتصادی و مسائل شهری در ادامه گفت: این تقاضای سرمایه‌ای است که با انتقال خود در واقع باید بخش عرضه را قانع کند که فعالیت خود را در این حوزه موفق ارزیابی نکند، بنابراین باید از بابت رکود مسکن و انتقال سرمایه به بازارهای خارج نگران بود.

وی خاطرنشان کرد: با این تفاسیر ظرفیت سازی مجدد در بخش مسکن با نگرانی‌هایی همراه خواهد بود که اولین نگرانی زیان تقاضای مصرفی خواهد بود.