یک چهارم ثبت‌نام‌کنندگان مسکن مهر مربوط به تهران بوده و ساماندهی این تعداد در سایه اعمال مدیریت منسجم و قوی انجام گرفته است. قائم‌مقام وزیر تعاون، در مراسم تودیع و معارفه‌ مدیر پروژه‌های مسکن مهر اداره کل تعاون استان تهران گفت: ثبت‌نام بیش از چهار‌میلیون نفر در طرح مسکن مهر و پالایش و سازماندهی این عده، کار کمی نبوده و با تدبیری که در وزارت تعاون اندیشیده‌ شد، کار به صورت غیرمستقیم و به دست مردم انجام گرفت که این امر نشان از آن دارد که با واگذاری امور به دست مردم، کارها بهتر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بار سنگین مدیریتی و اجرایی طرح بر دوش بخش تعاون بود و تنها وزارت تعاون می‌توانست این کار را انجام بدهد و به همین دلیل در عرض یک‌سال بیش از سه میلیون و ۲۰۰‌هزار نفر را مورد بررسی قرار داد.

علوی با اشاره به جمعیت ۱۳‌میلیون نفری تهران تصریح کرد: در پایتخت با توجه به گرانی زمین، قیمت ملک و گسستگی بیش از اندازه که از مشکلات اصلی سازماندهی در کلان شهر تهران به شمار می‌رود، درصد ثبت‌نام‌شدگان بیش از کل کشور نیست و با وجود آنکه در تهران افراد بی‌خانمان بسیاری داریم، اما آمارها این نوید را می‌دهد که نداشتن سرپناه در کل کشور یکسان است.

قائم‌مقام وزیر تعاون متذکر شد: در بحث پالایش از مجموع سه‌میلیون و ۲۰۰‌هزار نفر، یک‌میلیون و ۴۵۰‌هزار نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند، ولی به احتمال زیاد ۱۰‌درصد این افراد نیز در بررسی‌ها و پالایش‌های آتی ریزش خواهند کرد.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود اعمال نظارت مکانیزه را از جمله وظایف وزارت تعاون برشمرد و گفت: در حوزه نظارتی کار ما دشوارتر و سنگین‌تر است. طبعا پیگیری زمین از جمله وظایف اصلی ما است و نظارت عالیه را تا پایان کار بر عهده خواهیم داشت.سیستم نظارت مکانیزه بر پایه خوداظهاری است و تعاونی‌ها باید وارد مجموعه شوند و اعلام ‌کنند که در چه مرحله‌ای از طرح قرار دارند.

علوی درعین حال با بیان اینکه ۷۵۰ هزار نفر از متقاضیان تا به امروز یک میلیون تومان وام آماده‌سازی خود را پرداخت کرده‌اند، افزود: مردم باور نداشتند که دولت برای یک‌میلیون و ۲۵۰‌هزار نفر زمین تخصیص بدهد و ما با پیگیری همه جانبه تلاش می‌کنیم تا مابقی زمین‌ها تحویل گرفته شود.