دولت نهم در بخش مسکن بی‌برنامه است

وزیر مسکن و شهرسازی دولت هشتم با بیان اینکه رکود و در پی ‌‏آن کاهش قیمت مسکن ناشی از اقدامات مؤثر دولت نهم نبوده، گفت: رکود بخش مسکن ناشی از سیاست‌‏های بدون برنامه پولی و مالی ‌‏دولت ‌‏است. علی عبدالعلی‌‏زاده در گفت‌‏وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه رکود در مسکن تابع دستورات و سیاست‌‏های برنامه‌‏های دولت نبوده ‌‏است‌، ‏افزود: عدم پشتیبانی شبکه بانکی و اختصاص همه تسهیلات به مسکن مهر و همچنین عدم برنامه‌‏ریزی در سیاست‌‏های پولی و مالی دولت، عامل به درازا کشیده شدن رکود در بخش مسکن بوده که تاثیرات منفی بسیار زیادی بر جای گذاشته ‌‏است.

وزیر مسکن دولت خاتمی در ادامه با اشاره به این‌ ‏که دولت هیچگونه برنامه‌‏ای طی سه سال گذشته برای بازار مسکن تدوین نکرده‌‏ است، اظهار کرد: کاهش قیمت مسکن حاصل اقدامات دولت نبوده‌‏است و برنامه‌‏هایی نظیر کد رهگیری هنوز عملیاتی نشده‌‏است که تاثیرات آن را شاهد باشیم.

عبدالعلی‌‏زاده با بیان این که دولت خاتمی با برنامه‌‏ریزی در راستای‌‏ کنترل و هدایت مجموعه‌‏ای از سیاست‌های اعمال‌‏شده بانکی و مالی، توانست بازار مسکن را کنترل کند، گفت: طی ۸ سال از سال‌‏های ۷۶ تا ۸۴ قیمت مسکن تنها ۲ برابر شد.

وی با بیان این‌‏که در طی سه سال گذشته قیمت مسکن در برخی مناطق ۸ برابر شده ‌‏است، بیان کرد: افزایش قیمت سه سال گذشته ناشی از افزایش افسار گسیخته نقدینگی و تورم بوده‌‏ است.