گروه مسکن - مهدیس فرقانی: اگر بخواهیم وضع بازار مسکن گیشا را وصف کنیم، طبق گفته اکثر مشاوران املاک این منطقه، مسکن در گیشا نزدیک به 3 ماه است که دچار رکود شده و این در حالی است که قیمت ملک نسبت به اواخر تابستان 25درصد کاهش داشته است و برخی از مشاوران املاک گیشا این طور اظهار می‌کنند که پیدایش رکود در این فصل از سال یک امر عادی است، چرا که با وجود فصل سرما و مدارس کمتر افرادی برای خرید یا رهن و اجاره طالب هستند.

البته آنها یکی از دلایل اصلی دست نگه داشتن خریداران را انتظار سقوط هر چه بیشتر قیمت‌ها می‌دانند زیرا افراد به این نکته پی‌برده‌اند که اگر در بازار خریداری نباشد و رکود بر بازار مسکن حکمفرمایی داشته باشد، بازار سیر نزولی قیمت را طی خواهد کرد.
قیمت‌های پیشنهادی از سوی مالکان برای فروش واحدهای مسکونی در گیشا بدین شرح است: قیمت پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان نوساز بین 2میلیون و 700هزار تا 3میلیون و 500هزار تومان، قیمت پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان چند سال ساخت بین 2میلیون تا 2میلیون و 600هزار تومان و قیمت پیشنهادی هرمتر مربع ملک کلنگی حدود 2میلیون تا 4میلیون تومان است. براساس گفته‌های برخی از مشاوران املاک منطقه گیشا، قیمت‌هایی که در حال حاضر در بازار تعیین می‌شوند، اکثرا در حد پیشنهاد است و در حین عقد قرارداد قیمت‌ها کاهش پیدا خواهند کرد.