یوسف‌آباد تا 40درصد ارزان شد؟
ستون نبض بازار براساس یافته‌های خود از حدود قیمت مسکن در مناطق مختلف و همچنین کسب اطلاع از برخی بنگاه‌های املاک و فروشندگان، حدود قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در محله‌های مختلف تهران را منتشر می‌کند تا با مقایسه این قیمت‌ها با قیمت‌های ابتدای سال (زمان اوج گرانی مسکن) نشان دهد بازار مسکن در این روزها و ماه‌ها دچار تحول اساسی شده است.

بدیهی است فروشندگان و به خصوص خریداران مسکن نباید صرفا به این قیمت‌ها استناد کنند و باید برای خرید ملک در یک محله از تمام بنگاه‌های املاک موجود در آن محل درباره قیمت‌ها تحقیق و پرسش کنند تا بتوانند پایین‌ترین قیمت را برای خرید انتخاب کنند.
قیمت‌های پیشنهادی در ستون نبض بازار بسته به اطلاعاتی که بنگاه‌های معاملات مسکن و فروشندگان ارائه می‌کنند، ممکن است کمی بالاتر از عرف قیمت منطقه یا حتی پایین‌تر از آن باشد.
***
در حال حاضر مشاوران املاک یوسف‌آباد قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان‌های فروشی را این طور اظهار می‌کنند:
قیمت پیشنهادی برای هر متر مربع آپارتمان نوساز بین ۲میلیون و ۵۰۰هزار تا ۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان، قیمت پیشنهادی برای هر مترمربع آپارتمان چند سال ساخت بین ۲میلیون تا ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت پیشنهادی برای هر مترمربع ملک کلنگی بین ۴میلیون و ۵۰۰هزار تا ۶میلیون تومان است.
طبق گفته برخی از مشاوران املاک این منطقه بازار مسکن یوسف‌آباد با رکود دست و پنجه نرم می‌کند تا شاید بتواند رونق را به بازار بازگرداند به این ترتیب که وضع بد بازار فروش ملک، سبب شده تا اکثر فروشندگان قیمت‌هایی را که از قبل برای فروش ملکشان تعیین کرده بودند به کاهش قیمت البته به ناچار راضی شوند.
از طرفی دیگر طبق اظهار مشاوران املاک قیمت ملک در یوسف‌آباد در طی سه ماه گذشته ۲۰ تا ۴۰درصد کاهش داشته که بیشترین درصد کاهش قیمت مربوط به آپارتمان‌هایی با متراژ بالا بوده و بالعکس کمترین کاهش قیمت مربوط به آپارتمان‌هایی با متراژهای کم بوده است.
طبق گزارشات به دست آمده از برخی مشاوران املاک یوسف‌آباد توسط خبرنگار روزنامه دنیای اقتصاد، قیمت پیشنهادی برای فروش و رهن و اجاره آپارتمان‌های مسکونی بدین شرح است: