نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجری طرح مسکن مهر باید وزارت مسکن و شهرسازی باشد، گفت: نظارت اصولی بر اجرای طرح تنها راه مقابله با تعطیل شدن پروژه‌های مسکن است. امین شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت اجرای طرح مسکن مهر با اشاره به تجربه تلخ ثبت‌نام در تعاونی‌های مسکن گفت: در جریان این مساله بارها پیش آمد که اعضای تعاونی پولی پرداخت کردند و پس از مدتی از آغاز پروژه، عده‌ای از اعضای تعاونی اقدام به فروش زمین خود کرده یا از پرداخت هزینه‌های پروژه خودداری کردند و به این ترتیب طرح مذکور متوقف و در نهایت به تعطیلی کشانده شد.

شعبانی با بیان اینکه احتمال تکرار این تجربه تلخ در طرح مسکن مهر هم زیاد است، افزود: سیاست‌گذاری در حوزه مسکن باید به سمت تولید مسکن خانوارها برود، بنابراین برای از میان رفتن نگرانی‌ها در خصوص احتمال متوقف شدن پروژه در صورت همکاری نکردن تمامی اعضا، بهتر است خود دولت تمام امور را به جای تعاونی‌ها در دست گیرد.

شعبانی گفت: تنها راهکار برای تکرار نشدن تجربیات تلخ گذشته درباره مسکن مهر آن است که وزارت‌خانه‌های مسکن و تعاون در استان‌ها متولی طرح مسکن مهر شوند و با تشکیل تعاونی از طریق انبوه‌سازان، ‌از آنها تعهد بگیرند که طرح مسکن مهر فاز به فاز انجام شود و در نهایت بودجه ساخت به نسبت پیشرفت فیزیکی پروژه به حساب انبوه سازان واریز شود و نسبت به پیشرفت پروژه نظارت قابل قبولی انجام دهند.

نماینده سنندج تاکید کرد: تنها راه به انجام رساندن پروژه‌های عمرانی در حد طرح مسکن مهر، ‌نظارت سنگین و پرداخت اعتبار در قبال پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها است.