رسیدگی به پرونده‌های ساختمانی ظرف20 روز

گروه مسکن- مدیرکل امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، از کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های ساختمانی خبر داد و گفت: در صورتی که پرونده‌های ساختمانی دریافت شده نیاز به تجدیدنظر نداشته باشند، حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز رسیدگی می‌شوند. به گزارش دنیای اقتصاد، مهندس بهروز کاشف افزود: در طول سه سال گذشته، زمان رسیدگی به پرونده‌های ساختمانی بسیار کوتاه شده است و پرونده‌هایی که در گذشته رسیدگی به آن‌ها بیش از یک‌ماه زمان می‌برد، در صورتی که نیاز به تجدید نظر نداشته باشد، حداکثر تا ۲۰ روز رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در راستای کاهش تخلفات ساختمانی، اظهار کرد: با توجه به این که ابلاغ طرح‌های تفصیلی در دست اجرا است، کمیته‌ای تشکیل شده است تا با ضوابط جدید طوری منطبق شوند که کاهش تخلفات را به دنبال داشته باشد و با بازنگری که در قوانین انجام می‌شود، با توجه به نیازهای جدید شهر، قوانین جدید هم تدوین شود.

کاشف با بیان این که در حوزه شهرسازی، شهرداری تهران تلاش زیادی در زمینه اصلاح روش‌ها انجام می‌دهد، افزود: در این راستا واحد آمار این حوزه برای به روز نگهداشتن اطلاعات، تقویت و مکاتبات اداری نیز از طریق اتوماسیون انجام می‌شود.

به گفته وی، مدیریت واحد شهری، رمز موفقیت در کارها است که هنوز به آن نرسیده‌ایم و به همین منظور در حال حاضر، سندهای واحد شهری در دست تهیه است.