30درصد فرهنگیان از مسکن مهر انصراف دادند

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن فرهنگیان تهران از انصراف ۳۰درصدی اعضا از طرح مسکن مهر خبر داد و گفت: مردم نگران و ناراضی هستند و اگر این رویه هر چه سریع‌تر ساماندهی نشود و وزارت مسکن به مردم شفاف‌سازی نکند، تعداد انصراف‌دهندگان بیشتر خواهد شد. علی تدین در یک نشست خبری در اداره کل تعاون استان تهران اظهار کرد:‌ برخی از تعاونی‌ها به مرحله آماده‌سازی زمین‌ها رسیده‌اند و انبوه‌ساز معرفی کرده‌اند،اما پیمانکار اعلام کرده که زیر متری ۵۰۰ هزار تومان حاضر به ساخت‌و‌ساز نیست.

تدین با بیان اینکه به دلیل بالا رفتن هزینه‌های ساخت، بسیاری از متقاضیان از درخواست خود انصراف داده‌اند، افزود: سال گذشته وزارت مسکن و شهرسازی اعلام کرد که هزینه کل ساخت‌و‌ساز برای متقاضیان شش تا هفت میلیون تومان می‌شود که با احتساب وام ۱۴ میلیون تومانی، افراد می‌توانند صاحب خانه شوند ولی متاسفانه امروز اعلام می‌کنند که دستمزدها افزایش یافته و قیمت بالا رفته است و افراد باید ۲۶ میلیون تومان آورده داشته باشند.

تدین در ادامه متذکر شد: طبق آماری که به دست ما رسیده است، تا به امروز ۳۰‌درصد اعلام انصراف داشته‌ایم؛ به نحوی که از یک تعاونی مسکن مهر فرهنگیان که ۴۰۰ نفرعضو ثبت‌نامی داشته، ۱۰۰ نفر انصراف داده‌اند.

وی از وزارت مسکن و شهرسازی خواست تا قیمت ساخت مسکن مهر را به طور دقیق آنالیز و به مردم اعلام کند.

تدین در عین حال با بیان اینکه هیچ‌کدام از تعاونی‌های مسکن فرهنگیان تاکنون زمین تحویل نگرفته‌اند، گفت: با وجود آن که تعاونی‌های خود را به شهرهای جدید پرند و هشتگرد معرفی کرده‌ایم ولی تا به امروز هیچ زمینی تحویل و واحدی ساخته نشده است.

وی افزود: البته بخشی از کار آماده‌سازی قبلا توسط وزارت مسکن و برخی شرکت‌های پیمانکاری انجام گرفته است و بخشی دیگر از کار آماده‌سازی را در فازهای ۶ و ۷ به اتحادیه فرهنگیان واگذار کرده‌اند.