شهردار تهران با بیان اینکه وظیفه داریم تا کیفیت زندگی شهروندان را در ابعاد مختلف ارتقا دهیم، از تعریف و اجرای ۴۰۰ پروژه جدید در تهران همزمان با فعال کردن و به اتمام رساندن پروژه‌های‌نیمه‌فعال و راکد خبر داد. به گزارش مهر، دکتر محمد باقر قالیباف در جمع نمازگزاران مسجد شاه‌آبادی در منطقه ۳ تهران با بیان این مطلب افزود: در حوزه مدیریت شهر تهران کار را در سه سطح محله ای، منطقه‌ای و شهری و فرا شهری تقسیم کرده‌ایم و همانطور که رسیدگی به یک آبراه در محله را مدنظر داریم، توجه به پروژه‌های مهمی چون برج میلاد، تونل توحید و بازیافت را هم فراموش نکرده‌ایم.

قالیباف در ادامه گفت: از ابتدای حضور در شهرداری تصمیم گرفتیم تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام نرساندیم پروژه‌های جدید را آغاز نکنیم. این در حالی است که علاوه بر فعال کردن و اتمام پروژه‌های متوقف و عقب مانده حداقل بیش از ۴۰۰ پروژه جدید در شهر تهران آغاز شده است.

به گفته وی همانطور که شهر تهران نیازمند سینما، تئاتر و مجموعه‌های فرهنگی است، با اولویت بیشتر نیازمند مسجد و خانه‌های قرآن و فرهنگ و... هم است.

شهردار پایتخت توجه به حوزه‌های اجتماعی و آسیب‌ها را مهمتر از توجه به پروژه‌های عمرانی دانست و خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز شهرداری تهران اقدامات گسترده و مناسبی را انجام داده که از مهمترین آنان می‌توان به رسیدگی به زنان سرپرست خانوار اشاره کرد.وی با بیان اینکه در مباحثی همچون اصلاح اداری امروز در شهرداری تهران کارهای خوبی صورت گرفته، گفت: در حوزه شهرسازی و معماری هم در شهرداری قدم‌های مناسبی برداشته شده و سعی داریم کارها را به سمت سرعت، دقت و صحت پیش ببریم که در این راستا پس از ۳۰ ماه که توانستیم ۴ میلیون پرونده شهرسازی را اسکن کرده و وارد سیستم کنیم همچنین توانستیم دفاتر خدمات الکترونیک را راه اندازی کنیم تا شهروندان راحت تر برای حل مسائل مربوط به شهرسازی خود اقدام کنند.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به برخی مسائل و مشکلات در حوزه شهرسازی شهر تهران گفت: شهروندان مطلع باشند که نمای ساختمانشان حق شهر است و این درست نیست که با بی‌توجهی به حقوق شهر با هر سلیقه‌ای که می‌خواهند نمای ساختمانشان را طراحی کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداران مناطق در روزهای دوشنبه پاسخگوی مشکلات و درخواست‌های شهروندان خواهند بود، گفت: هر هفته در روزهای دوشنبه شهرداران مناطق باید پذیرای شهروندان باشند و مشکلات آنان را حل کنند. این در حالی است که هر هفته در همین روز یکی از معاونان با تمامی مدیران حوزه خود برای حل مشکلات و پاسخ درخواست‌های شهروندان در مرکز ۱۸۸۸ حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به هیچ چیزی جز توجه و خدمت به شهروندان فکر نمی‌کنیم، تصریح کرد: امروز هم با همان روحیه دوران دفاع مقدس در صحنه حاضریم و تمام تلاش خود را برای کارآمدی و مدیریت خوب و در خور شان شهروندان تهرانی به کار می‌گیریم.