گروه مسکن-با گذشت بیش از سه ماه از تصویب نهایی و ابلاغ طرح جامع تهران در حالی که انتظار کارشناسان شهری و شهروندان از شهرداری اجرای هر چه سریع‌تر این طرح است، اما براساس تازه‌ترین تصمیم مدیریت شهری قرار است یکبار دیگر طرح جامع جدید بررسی شود. طرح‌های جامع قدیم و جدید شهر تهران به منظور آشنایی با سیر تحول طرح‌های جامع توسعه شهر تهران بررسی می‌شود.

به گزارش سما و به نقل از روابط‌عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، سید موسی پور‌موسوی، رییس کمیته مطالعات راهبردی با بیان این مطلب گفت: کمیته مطالعات راهبردی برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای در اولین نشست علمی- تخصصی خود با عنوان «بررسی طرح‌های جامع قدیم و جدید شهر تهران» اقدام به بررسی کارشناسانه این طرح‌ها می‌کند.

وی افزود: ضرورت وجود برنامه در مدیریت توسعه شهری و تهیه طرح جامع، سبب تصویب طرح «فرمان‌فرمایان» در سال ۱۳۴۷ شد و به دنبال آن برنامه‌های مختلفی برای ساماندهی محیط کالبدی و ایجاد نظم و برنامه از پیش اندیشیده، تهیه و تدوین شد که بررسی آنها برای درک فرآیند برنامه توسعه شهر تهران بسیار مفید خواهد بود.

رییس کمیته مطالعات راهبردی برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای در ادامه تصریح کرد: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به منظور اجرایی شدن و تحقق‌پذیری اهداف و راهبردهای طرح‌های جامع، بررسی کارشناسی و موشکافانه طرح‌های جامع قدیم و جدید شهر تهران را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه این قبیل نشست‌ها به ارتقای سطح دانش برنامه‌ریزی شهری - منطقه‌ای کمک زیادی خواهد کرد، افزود: مروری علمی بر این نوع طرح‌ها، رویکرد مناسبی برای آینده این کلانشهر پیش روی برنامه‌ریزان، مدیران و کارشناسان قرار می‌دهد.