گروه مسکن- با موافقت هیات دولت، برای ساخت هر واحد مسکونی در مناطق نفت‌خیز ۵۰میلیون تومان کمک هزینه تخصیص می‌یابد. این واحدها قرار است برای کارمندان و نیروهای پروژه‌های نفتی ساخته شود. هیات دولت با افزایش حداکثر هزینه احداث واحدهای مسکونی سازمانی در مناطق عملیاتی واحدهای تابعه وزارت نفت یا در جوار مناطق مذکور، موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت نفت، با افزایش حداکثر هزینه تخصیصی برای احداث هر واحد مسکونی در مناطق عملیاتی واحدهای تابعه وزارت نفت یا در جوار این مناطق، از ۳۰۰میلیون ریال به ۵۰۰میلیون ریال، موافقت کرد.

براساس مصوبه فوق، بر اساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله صنعت نفت و با توجه به ماموریت‌های سنگین پیش‌بینی شده برای شرکت ملی گاز و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان عمده‌ترین تامین‌کنندگان انرژی کشور که تحقق آنها مستلزم جذب و نگهداشت نیروی متخصص و کارآمد، به ویژه در مناطق عملیاتی است، تا سقف ۱۰هزار واحد مسکونی با آماده‌سازی و محوطه‌سازی و نیز اماکن رفاهی، تفریحی، ورزشی و درمانی در مناطق عملیاتی واحدهای تابعه شرکت نفت یا در جوار این مناطق، احداث می‌شود.

بر این اساس، حداکثر هزینه اختصاصی برای هر واحد مسکونی از ۳۰۰میلیون ریال به ۵۰۰میلیون ریال، افزایش یافت که با توجه به ضرورت‌های عملیاتی و ایجاد انگیزه خدمتی به منظور پیشبرد اهداف تعیین شده در مناطق عملیاتی و شهرهای دورافتاده استان‌هایی که در برنامه‌های گازرسانی قرار گرفته یا می‌گیرند، امری اجتناب‌ناپذیر به‌نظر می‌رسید.

این مصوبه در تاریخ ۸/۸/۱۳۸۷ از سوی پرویز داوودی معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.