گروه مسکن- شورای عالی مسکن، عصر دوشنبه گذشته با حضور رییس‌جمهوری تشکیل جلسه داد و اعضا در این جلسه مباحث مطرح شده قبلی را مورد بررسی قرار دادند. پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری در تشریح گزارش نشست اخیر شورای عالی مسکن اعلام کرد: در این جلسه، فروش املاک مازاد بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی و تدابیر لازم جهت راه‌اندازی بانک اطلاعاتی معاملات املاک در سطح کشور پس از بحث و بررسی، مورد تصویب قرار گرفت.

در جلسه شورای مسکن، همچنین تصمیماتی درباره تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی برای آماده‌سازی و ساخت و ساز مسکن مهر و نیز شیوه‌های لازم برای توسعه ساخت و ساز مسکن در کشور اتخاذ شد.

همچنین در این جلسه درباره مصوبات در حال پیگیری جلسات شورای مسکن نیز بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت به گزارش دنیای اقتصاد رییس‌جمهوری در جلسه ۱۸ شهریور ماه شورای عالی مسکن نیز بر عرضه املاک دولتی و بانک‌ها به بازار مسکن تاکید کرد و در آن نشست دستور داد کلیه املاک مازاد دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها در کمترین زمان ممکن به فروش گذاشته شود. از سوی دیگر شورای عالی مسکن در حالی به تازگی به راه‌اندازی بانک اطلاعاتی معاملات املاک رای داده است که از نیمه ماه گذشته این بانک تحت عنوان سیستم مدیریت املاک و مستغلات در تهران راه‌اندازی شده و هم اکنون به گفته رییس‌ اتحادیه مشاوران املاک در ۱۸ استان دیگر نیز مقدمات راه‌اندازی آن در حال انجام است.