پلاک‌های آبی در مرحله یک چهارم

گروه مسکن- نصب پلاک‌های آبی منازل شهر تهران به مرحله یک چهارم رسیده است.

به گزارش دنیای‌اقتصاد معاون امور مناطق سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۵۰هزار پلاک آبی بر منازل شهر نصب شده گفت: تا پایان آبان ماه نصب پلاک‌های آبی در کل شهر تهران به اتمام خواهد رسید. طرح تعویض پلاک شهری منازل تهران اوایل امسال در دستور کار شهرداری قرار گرفت و بر مبنای آن سازمان زیباسازی وعده داده بود پلاک‌های جدید آبی رنگ را تا پایان مهر ماه نصب کند، اما اکنون که مهر ماه را هم پشت سر گذاشتیم، تاکنون از دومیلیون واحد مسکونی موجود در پایتخت فقط پلاک ۴۵۰هزار منزل تعویض شده است.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، روی پلاک‌های جدید آبی رنگ که در شب نیز امکان مشاهده آن برای مردم کاملا وجود دارد، شماره کدپستی و شماره کد شناسایی ملک نصب می‌شود.

کاربری کد شناسایی ملک که پیش از این روی پلاک‌های قدیمی وجود نداشت، برای ممیزی املاک توسط شهرداری است. با استفاده از این کد می‌توان مشخصات ملک همچون متراژ و عمر ساختمان را شناسایی کرد.

معاون امور مناطق سازمان زیباسازی درباره وضعیت نصب پلاک‌های آبی رنگ در مناطق مختلف شهرداری به سما گفت: به غیر از مناطق ۱۳، ۱۲، ۹ و ۲۰ کار نصب پلاک‌های جدید در دیگر مناطق در حال انجام است.

مهدی گلشنی اظهار داشت: کار نصب در مناطق ۸، ۲۱ و ۲۲ با سرعت بیشتری در حال انجام است و به زودی در کل این مناطق به پایان می‌رسد.

گلشنی در مورد دلیل آغاز نشدن نصب پلاک در ۴ منطقه از تهران نیز اظهار داشت: به دلیل کمبود پیمانکار با صلاحیت در این امر، بحث شناسایی املاک در این ۴ منطقه با مشکل مواجه شد و تا هفته آینده نیز پلاک‌های جدید در این مناطق با استفاده از اکیپ‌های بیشتر انجام خواهد شد.

به گفته وی، این پلاک‌ها با ابعاد ۱۵در ۱۷ سانتی‌متر و شامل سه بخش شماره ملک به صورت شبرنگ، کد شناسایی ملک مربوط به اداره کل درآمد شهرداری تهران و کدپستی ده رقمی شرکت پست است.

معاون امور مناطق سازمان زیباسازی در ادامه اظهار داشت: تلاش کردیم که تمامی شناسایی ملک با استفاده از این پلاک انجام شود. پلاک‌های اضافی مربوط به دیگر ارگان‌ها نیز در حال جمع‌آوری است و تغییرات اعمال شده در پلاک‌ها با هماهنگی با شرکت پست انجام شده و ارگان‌های مختلف نیز در جریان این تغییرات هستند.

گلشنی در مورد پلاک‌های قدیمی منازل نیز بیان داشت: برای جلوگیری از سردرگمی شهروندان و ارسال مرسولات، شماره پلاک‌های قدیمی منازل به مدت ۶ ماه به صورت برچسب در کنار پلاک‌های آبی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: پلاک‌های قدیمی منازل توسط سازمان زیباسازی جمع‌آوری می شود اما پلاک‌هایی که با جنس خاص مثلا برنز توسط ساکنان نصب شده بایستی توسط خود آن‌ها جمع‌آوری شود.