رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: حتی اگر تمام ایران را خانه بسازیم، تا با سوداگری مقابله نکنیم، باز هم در بخش مسکن با معضل مواجه خواهیم بود. مصطفی قلی‌خسروی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره افزود: در شرایط فعلی دولت، مجلس و شهرداری و تمامی گروه‌های ذی‌نفع دست به دست هم داده‌‌اند تا با سوداگری در معاملات مسکن مبارزه کنند.

وی افزود: یکی از راه‌های آن نیز راه‌‌اندازی بانک اطلاعاتی معاملات املاک و مستغلات است. رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: هر اقدامی که دولت در بخش مسکن انجام می‌دهد برای ساماندهی املاک و مستغلات کشور است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مشاوران املاک ۱۸ استان کشور تحت آموزش‌های کد رهگیری قرار گرفته‌اند، گفت: اجرای کد رهگیری نیز از جمله اقدامات در جهت راه‌اندازی بانک اطلاعاتی معاملات املاک و مستغلات است؛ چراکه از اول آذرماه جاری کلیه معاملات اعم از فروش، خرید، اجاره و رهن مسکن باید با کد رهگیری انجام بگیرد و تمامی اطلاعات در سامانه مربوطه ثبت خواهد شد. رییس اتحادیه مشاوران املاک در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این عزم مسوولان امر سبب شود با ساماندهی بخش مسکن و کاهش تخلفات زمینه برای ارزانی خانه در آینده نزدیک فراهم شود.