بهشت زهرا به باقرشهر رسید

مشکل تکمیل ظرفیت بهشت‌زهرا با اجرای طرح توسعه به صورت موقتی حل می‌شود.

براساس آخرین توافق انجام شده ظرفیت بهشت زهرا ۵۰ تا ۸۰ هکتار از سمت باقرشهر افزایش پیدا می‌کند تا اختلاف بین دولت و شهرداری برسر یافتن منطقه‌ای در شرق تهران برای احداث گورستان جدید سر فرصت پیگیری و به نتیجه برسد. معاون محیط‌زیست انسانی اداره کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران با اعلام توافق انجام شده با شهرداری باقرشهر برای توسعه بهشت‌زهرا (س) به ایسنا گفت: براساس طرح توسعه بهشت زهرا (س) قرار بود ۱۶۰ هکتار از اراضی باقرشهر به این مجموعه اضافه شود که براساس آخرین توافقات انجام شده برای حل مشکل در کوتاه‌مدت بین ۵۰ تا ۸۰ هکتار از این اراضی قرار است به بهشت‌زهرا افزوده شود.

گل‌علیزاده افزود: در عوض این امر مقرر شده یکسری کارهای عمرانی و تاسیسات زیربنایی برای باقرشهر صورت گیرد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به این که در کنار توسعه بهشت‌زهرا(س) کار مکان‌یابی گورستان جدید در شرق و غرب تهران نیز اجرا می‌شود، افزود: ارتش با احداث گورستان در شمال شرق تهران به طور کلی مخالفت کرده و سازمان آب هم با احداث گورستان در «تلو» به طور جدی مخالف است.

وی از اعلام آمادگی اداره کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران برای بررسی گزینه‌های پیشنهادی جدید در احداث گورستان‌های پایتخت خبر داد وگفت: در راستای سرعت‌بخشی به اجرای این طرح مقرر شده این امر در قالب کارگروهی عملیاتی شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران در عین حال تصریح کرد: سازمان بهشت زهرا(س) در طرح احداث گورستان جدید، «پارک ـ گورستان» را به جای «گورستان ـ پارک» دیده است که سازمان حفاظت محیط زیست با این امر موافق است.

به گزارش دنیای اقتصاد، پیش از این قرار بود گورستان جدید در منطقه تلو واقع در شرق تهران احداث شود اما به دلیل ملکیت ارتش نسبت به زمین آن منطقه، موضوع منتفی شد و اکنون پیگیری‌های سازمان محیط زیست و شهرداری تهران برای یافتن منطقه‌ای جدید جهت احداث گورستان ادامه خواهد داشت.