ساخت 9هزار واحد مسکونی اجاره‌ای پنج‌ساله در استان تهران

رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران، گفت: برای ساخت ۹هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی اجاره ای پنج ساله در شهرهای مختلف استان تهران، عقد قرارداد شده است.

«ابوالفضل مشکینی» در گفت‌وگو با ایرنا با اعلام این خبر افزود: در این طرح افراد حقیقی، حقوقی و شرکت‌های تعاونی می‌توانند در قالب اجاره پنج ساله ثبت‌نام کنند. این مقام مسوول ادامه داد: پس از لحاظ کردن اولویت‌ها، زمین در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد و سپس این انبوه سازان، ملزم هستند مسکن ساخته شده را به گروه‌های هدف که قانون آنها را مشخص کرده، اجاره دهند.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: ۵۹هزار واحد در شهر تهران و ۱۰۳هزار واحد مسکونی در کل استان تهران خالی از سکنه است که این واحدهای مسکونی در چرخه بهره‌وری قرار ندارند.

وی با تاکید بر تخصیص تسهیلات بانکی از طرف دولت به متقاضیان وام مسکن، گفت: بیشترین امتیازات و تسهیلات این بخش به نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری اختصاص یافته است.

این مقام مسوول ادامه داد: اگر یک انبوه‌ساز بخواهد با استفاده از تسهیلات موجود بانکی در زمین خریداری شده، ساخت‌وساز کند باید حداقل ۱۰ واحد مسکونی احداث کند و این در حالی است که در بافت‌های فرسوده، یک مالک می‌تواند با استفاده از تسهیلات بانکی خانه خود را نوسازی کند.

مشکینی خاطرنشان کرد: اگر فردی خانه‌های نوساخته در بافت‌های فرسوده را خریداری کند نیز به او تسهیلات مناسب پرداخت خواهد شد.

به گفته این مقام مسوول، بیشترین یارانه تسهیلات بانکی در بافت‌های فرسوده واگذار می‌شود که این میزان یارانه نسبت به درجه بندی شهرها متغیر است.