نمای ساختمان قبل از ساخت باید به تایید شهردار برسد

گروه مسکن - معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی شهرداری(۱۸۸۸) با اشاره به وظایف شهرداری تهران در کنترل ساخت‌و‌سازها گفت: نظارت بر مهندسان ناظر، محاسب و طراح برعهده سازمان نظام مهندسی است و شهرداری هم تطبیق ضوابط و رعایت آن را کنترل می‌کند. به گزارش دنیای اقتصاد، مهندس نصرت‌ا... کاشانی افزود: تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌‌ای با نظام مهندسی امضا شده است و کاملا با این سازمان هماهنگ هستیم و قرار است تا برای مهندسان ناظر، محاسب و طراح، کلاس‌‌‌‌های آموزشی برگزار شود.

کاشانی در مورد رعایت ماده ۳۳ نظام مهندسی اظهار کرد: در این راستا کنترل از ساختمان‌‌‌‌های بالاتر از ۳ هزار متر شروع شده و به ۲۵۰۰ متر رسیده است و به این ترتیب همه ساختمان‌‌‌‌ها کنترل خواهد شد.وی در ادامه تصریح کرد: شهرداری تهران حضور ناظران را کنترل و بررسی می‌‌‌‌‌کند و در تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌‌ای که امضا شده است، مهندسان ناظر باید برنامه حضور در ساختمان‌‌‌‌ها را گزارش دهند. وی با اشاره به رویکرد شهرداری در موضوع نمای ساختمان‌‌‌‌ها، گفت: تا کنون به معماری داخلی ساختمان‌‌‌‌ها بیشتر توجه می‌‌‌‌‌شد، اما در نظر داریم نمای ساختمان‌‌‌‌ها را اهمیت بیشتری داده و به این منظور مقرراتی را برای مناطق آماده کرده‌ایم که ابلاغ خواهد شد. وی افزود: در این برنامه ، صدور پروانه به صورت جداگانه الزامی‌‌‌‌‌شده است و نماها قبل از ساخت باید به تایید برسند تا با محله و خیابان هماهنگ باشند.

کاشانی با اشاره به اجرای طرح ناحیه محوری و تشکیل ادارات شهرسازی در نواحی گفت: با تشکیل ادارات شهرسازی در هر ناحیه، هرماه یا هر دو ماه هریک از ساخت و سازهای نواحی بررسی می‌‌‌‌‌شوند تا به این ترتیب کیفیت ساخت وسازها بهتر شده و تخلفات نیز به صفر نزدیک شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره رشد صدور پروانه‌‌‌‌های ساختمانی ، اظهار کرد: تا پایان مهرماه ۱۲ هزار پروانه ساختمانی صادر شده است که نسبت به سال گذشته ۷ درصد در تعداد و ۱۸ درصد در متراژ رشد داشته‌ایم.

کاشانی در مورد دفاتر خدمات الکترونیک نیز، گفت: این دفاتر کار رسمی‌‌‌‌‌خود را آغاز کرده‌اند که در این فاز تشکیل پرونده‌‌‌‌ها و همه درخواست‌‌‌‌ها در این دفاتر صورت می‌‌‌‌‌گیرد و به ترتیب در فازهای بعدی، کنترل نقشه‌‌‌‌ها، طرح تفضیلی و کنترل تخلفات نیز در این دفاتر صورت خواهد گرفت.