تامین زمین تمام واجدین شرایط مسکن مهر

عکس:آکو سالمی

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه تاکنون برای ساخت حدود یک‌میلیون و ۲۰۰هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر زمین واگذار شده است، وعده داد: به تمام واجدین شرایط در قالب این طرح زمین واگذار خواهیم کرد. منوچهر خواجه‌دلویی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اعلام اینکه متناسب با وجود واجدین شرایط زمین در قالب مسکن مهر واگذار می‌شود، گفت: تامین و واگذاری زمین به نسبت متقاضیان صورت می‌گیرد که تاکنون به استعداد ساخت حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار واحد مسکونی، زمین واگذار شده و مابقی به تدریج واگذار می‌شود.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی تاکید کرد: واگذاری زمین تا زمانی که متقاضی در کشور وجود داشته باشد، صورت می‌گیرد؛ لذا به تعداد واجدین شرایط زمین در قالب مسکن مهر واگذار می‌شود.

وی با اشاره به تولید و نیاز مسکن در کشور اظهار داشت: به طور میانگین سالانه باید ۵/۱میلیون واحد مسکونی در سطح کشور ساخته شود که متناسب با این نیاز برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته است.

خواجه دلویی اظهار داشت: آیین‌نامه اجرایی مسکن اجاره‌ای ۵ ساله در سال ۸۵ ابلاغ و از سال گذشته در سطح کشور عملیاتی شد، در حالی‌که آیین‌نامه اجرایی مسکن مهر در خرداد ماه سال گذشته ابلاغ شد؛ لذا هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی مسکن اجاره‌ای ۵ ساله در سطح کشور محسوس‌تر از مسکن مهر است.

وی افزود: یکی از محورهای قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن، بحث مسکن اجتماعی است که در سال جاری از طریق شهرداری‌ها، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سایر نهادهای عمومی ‌اجرایی می‌شود.

معاون امور ساختمان و مسکن وزارت مسکن و شهرسازی به رشد صدور پروانه‌های ساختمانی در ۶ ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۳/۲۰درصد اشاره کرد و گفت: میزان صدور پروانه‌های ساختمانی در سال گذشته نسبت به سال ۸۵ از رشد ۸۰درصدی برخوردار بوده و این رشد همچنان در سال‌جاری ادامه دارد.