مجمع نمایندگان استان تهران صبح دیروز از یکی از مناطق دارای بافت‌های فرسوده تهران بازدید کردند.

پرویز سروری، دبیر مجمع نمایندگان تهران با اعلام این خبر به ایسنا گفت: نمایندگان از نزدیک مشکلات بافت‌های فرسوده را مشاهده کرده و با مردم آن منطقه جلسه پرسش و پاسخ برگزار کردند و قرار شد امروز در مجمع نمایندگان تهران تصمیم‌گیری شود تا نمایندگان بتوانند به طور جدی‌تر در مناطق دارای بافت‌های فرسوده حضور یافته، انتقادات و پیشنهادات مردم را بشنوند و حلقه اتصال بین نظرات مردم و اقدامات شهرداری باشند. نماینده مردم تهران با اشاره به مشکلات جدی پیش‌روی ترمیم بافت‌های فرسوده و با بیان این‌که در پنج درصد از وسعت تهران حدود ۱۷درصد از جمعیت قرار دارند و در مناطق بافت‌های فرسوده در حدود هر ۶۱ متر دو خانوار زندگی می‌کنند، افزود: این نشانه حجم فشار تراکمی است که در این بافت وجود دارد در حالی‌که به عنوان مثال سرانه فضای سبز در این مناطق تقریبا نزدیک به صفر است.

وی ضرورت تجمیع خانه‌ها در این بافت‌ها را یادآور شد و بر لزوم گنجاندن موارد استاندارد بهداشتی، محیط زیستی و مذهبی در نوسازی مناطق بافت‌های فرسوده تاکید و خاطرنشان کرد: کار نوسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده باید با سرعت انجام شود؛ چراکه حادثه اطلاع نمی‌دهد از این‌رو مجمع نمایندگان تهران کارگروه ویژه بافت فرسوده را با هماهنگی شهرداری تهران جهت پیگیری موضوع تشکیل داده است.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، تهران و مشکلات شهری موجود در آن مدتی است بصورت ویژه مورد توجه نمایندگان مردم تهران در مجلس قرار گرفته است. مجمع نمایندگان تهران اخیرا رسیدگی به معضل ترافیک تهران را در دستور کار خود قرار داده بودند. واکنون بنا دارند برای بافت های فرسوده در پایتخت و نوسازی آنها چاره اندیشی کنند. در تهران حدود ۳۵۰۰ هکتار بافت فرسوده موجود است.