وزیر مسکن و شهرسازی گفت: از سال گذشته تاکنون به استعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی زمین واگذار شده است و تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار واحد زیر آماده‌سازی قرار دارند. مهندس محمد سعیدی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت زمین‌های ۹۹ ساله اظهار کرد: ۲۰۰ هزار واحد نیز در شرف گرفتن پروانه ساختمانی هستند.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز بسیاری از این زمین‌ها آغاز شده است، تصریح کرد: سال گذشته عنوان کردم که از امسال کار اجرایی ساخت و ساز زمین‌های ۹۹ ساله آغاز خواهد شد که تاکنون گزارش‌های مربوطه از این امر حکایت دارد و نشان می‌دهد ساخت و ساز زمین‌های ۹۹ ساله در استان‌های کشور به‌خوبی پیش می‌رود.

وزیر مسکن با بیان اینکه یکی از مشکلات اجرایی مسکن مهر پرداخت تسهیلات بانکی است، گفت: در این زمینه با مشکلاتی مواجه بودیم اما با هماهنگی با بانک مرکزی و تدابیری که اتخاذ شد این مساله رفع شده است.

سعید‌ی‌کیا درباره اینکه آیا زمین‌ ۹۹ ساله‌ای وجود دارد که ساخت و ساز آن تمام شده باشد، خاطرنشان کرد: یک مورد استثنایی وجود دارد که زودتر از زمانبندی پیش‌بینی شده کار ساخت و ساز آن تمام شده و به مرحله نازک کاری رسیده است اما ملاک ما این خانه نیست. اما به‌طور کلی باید بگویم در برخی از واحدها در مرحله پی‌سازی و نصب اسکلت هستیم و کار از روند خوبی برخوردار است.

وزیر مسکن و شهرسازی در پایان تصریح کرد: زمین‌های ۹۹ ساله در حاشیه قرار ندارند؛ این پروژه‌ فعال است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.