یک استاد دانشگاه معتقد است: بازار مسکن در حال طی کردن دوره رکود طولانی است و این بازار دیگر کشش افزایش قیمت را ندارد البته ممکن است هر نوع تغییری در قدرت خرید مردم این بازار را ملتهب کند، اما باید اقدامات دولت در جهت افزایش تولید و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها باشد. محمد منصوری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا درباره افزایش سقف تسهیلات فروش اقساطی برای خرید واحدهای مسکونی احداث شده با مشارکت بانک مسکن اظهار کرد: افزایش سقف سطح تسهیلات بانکی به صورت مشارکتی برای خرید واحدهای مسکونی شانس به ثمر رسیدن پروژه‌ها را افزایش می‌دهد.

این کارشناس مسکن افزود: افزایش سقف تسهیلات به این شکل مشارکتی بهتر از پرداخت تسهیلات به صورت تک تک به افراد است. به طور مثال پرداخت ۳۰‌میلیون تومان وام مسکن در جهت ساخت ممکن است به سرانجام نرسد، اما پرداخت مشارکتی با توجه به اینکه این مبالغ باهم جمع می‌شود سبب می‌شود پروژه مذکور هرچه زودتر به ثمر رسد.

وی تصریح کرد: در هر حال بازی کردن با نقدینگی و افزایش آن ممکن است تاثیر منفی بر روی بازار بگذارد از سوی دیگر در شهرهای بزرگ نیز زمین به اندازه کافی وجود ندارد که این تسهیلات در این جهت مصرف شود.

این کارشناس مسکن خاطرنشان کرد: باید در پرداخت اینگونه تسهیلات نظارت لازم انجام گیرد تا تبدیل به رانت برای عده‌ای نشود.