گروه مسکن- فرهنگ استفاده از بتن آماده و استاندارد باید در پروژه‌های مختلف ساختمانی و مسکونی تعمیق پیدا کند؛ چراکه بهره‌گیری از این استانداردها به نفع مردم است. به گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد، رییس انجمن بتن ایران با بیان این مطالب گفت: همواره وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد توجه مردم و مسوولان به رعایت استانداردها جلب می‌شود، اما همین حادثه فروریختن ساختمان مسکونی در سعادت‌آباد، یکی از عوامل اصلی حادثه، استاندارد نبودن بتن مورد استفاده اعلام شد در حالی که اگر توصیه کارشناسان و مسوولان مبنی بر استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و سازها به ویژه بهره‌گیری از بتن با کیفیت مورد توجه قرار می‌گرفت، امروز شاهد مرگ تعداد زیادی از شهروندان در این حادثه و حوادث مشابه آن نبودیم.

رییس انجمن بتن ایران از برگزاری ششمین همایش روز ملی بتن با محوریت نوع‌آوری و شکوفایی در صنعت بتن در تاریخ ۱۶ مهر ماه سال جاری در محل همایش‌های رازی تهران خبر داد.

محسن تدین افزود: این همایش به همت انجمن بتن ایران و با همکاری مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن و سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در پی برگزاری موفقیت‌آمیز همایش‌های روز بتن در سال‌های گذشته و استقبال متخصصین فعال و رده بالای صنعت بتن کشور، در این دوره همایش‌ بتن، طبق روال گذشته تحت عنوان بزرگداشت استاد فقید «دکتر حامی» برگزار خواهد شد.