همزمان با هفته دولت پیشرفته‌ترین خط تولید لوله‌های پنج لایه در ایران راه‌اندازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی ساختمان ایران (شاسا) این خط تولید ساخت کشور آلمان بوده و سریع‌ترین خط تولید لوله‌های پنج لایه در خارج از اروپا به شمار می‌رود که با همت مهندسان ایرانی و با نظارت کارشناسان خارجی همزمان با گرامیداشت هفته دولت در کارخانه سوپرپایپ قشم راه‌اندازی شد.

محصولات این خط تولید پیشرفته که جهت انتقال تکنولوژی آن به کشور بالغ بر دو‌میلیون یورو هزینه شده است جهت لوله‌کشی آب سرد و گرم بهداشتی، لوله‌کشی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و همچنین سیستم نوین گرمایش‌ از کف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین این تولیدات علاوه بر تامین بخش قابل توجهی از نیاز بازار داخلی، به کشورهای منطقه نیز صادر می‌ شود.

مهدی یوسفی، مدیر بازاریابی و فروش شرکت سوپرپایپ اینترنشنال در توضیح این مطلب گفت: ظرفیت تولید لوله‌های پنج لایه سوپرپایپ در منطقه آزاد قشم با راه‌اندازی این خط تولید جدید بیش از دو و نیم برابر افزایش یافته است.

وی افزود: در پی پیش‌بینی رونق ساخت‌وساز در کشور و افزایش تقاضا برای مصالح ساختمانی مطمئن، از سال‌ گذشته افزایش ظرفیت تولید در طرح توسعه‌ شرکت سوپرپایپ برنامه‌ریزی شده بود که خوشبختانه امسال همزمان با هفته دولت این طرح با موفقیت به اجرا درآمد.

یوسفی همچنین تاکید کرد: معمولا کمبود مصالح ساختمانی یکی از دلایلی است که روند ساخت و سازها را دچار تنگنا و چالش می‌کند به طوری که قیمت‌ ساختمان و مسکن را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد از این رو تولید‌کنندگان مصالح ساختمانی وظیفه دارند که با به روز نگاهداشتن توانمندی‌های خود پاسخگوی تقاضای بازار مصرف باشند.