متاسفانه در حال حاضر افراد غیر قانونی مانند بسیاری از مغازه‌داران و بساز و بفروشان اقدام به نوشتن مبایعه‌نامه و اجاره‌نامه می‌کنند که تمامی این مسائل در آشفتگی بازار تاثیر دارند و نباید این فرصت را به افراد متخلف داد تا... سبب بروز مشکلات در بازار مسکن شوند.

مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: نظارت‌های لازم درخصوص عملکرد مشاوران املاک به طور پیوسته در حال انجام است و در صورت مشاهده بنگاهی که قوانین مربوطه را رعایت نمی‌کند سریعا با آن برخورد می‌شود همچنانکه ۳۵۰ بنگاه متخلف در شش ماه اخیر تعطیل شدند.

وی افزود: در تلاش هستیم با اجرایی شدن کد رهگیری از آذر ماه امسال که تمامی معاملات ملکی در سراسر کشور به ثبت می‌رسد، زمینه این تخلفات را از بین ببریم، چراکه از بین رفتن تخلفات آرامش در بازار مسکن ایجاد می‌کند و به سمت رفع معضلات این بخش حرکت می‌کنیم.

خسروی تاکید کرد: اگر کد رهگیری اجرایی شود دیگر هیچ بنگاهی بدون مجوز نمی‌تواند فعالیت کند زیرا هر نوع خرید و فروش باید در سیستم مربوط ثبت شود و بدون اخذ کد رهگیری هیچ مشاور املاکی نمی‌تواند معامله‌ای را انجام دهد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با نظارت‌های مستمری که انجام می‌دهیم از حجم تخلفات کاسته شده است، اما از میان رفتن کامل آن به اجرایی شدن کد رهگیری و ثبت معاملات در آذرماه سال جاری بستگی دارد.