گروه مسکن - تخریب یک ساختمان مسکونی در سعادت‌آباد توسط پیمانکار شهرداری تهران که اخیرا موجب مرگ تعداد زیادی از کارگران فعال در این پروژه شد، بحث‌های زیادی را از سوی شهرداری تهران، قوه قضائیه، سازمان نظام مهندسی و ... برای یافتن مقصر اصلی این حادثه به دنبال داشت که در برخی موارد ارائه گزارش واقعی از عاملان این حادثه با حساسیت‌هایی روبه‌رو شد، اما به گفته سخنگوی شورای شهر تهران گزارشات تهیه شده در این رابطه محرمانه نیست و تا هفته آینده در شورا به طور علنی اعلام می‌شود.

خسرو دانشجو، پس از پایان یکصد و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران که بدون مستمع برگزار شد، درباره مباحث مطروحه در این جلسه به خبرنگاران گفت: در این جلسه مقرر شد در کمیته سه جانبه متشکل از نمایندگان شهرداری، کارشناسان قوه قضائیه و شورای شهر تهران، حسن بیادی، به عنوان نماینده شورا جهت پیگیری حادثه تخریب ساختمان مسکونی در سعادت‌آباد حضور داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر افزود: هم اکنون گزارش شهرداری از وقایع این حادثه به هیات رییسه شورای شهر ارائه شده که پس از بررسی این گزارش در کمیسیون عمران شورای شهر، هفته آینده مشروح این گزارش در شورا ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه این گزارش متضمن نظرات کارشناسی شهرداری و بررسی کارشناسانه کمیسیون عمران شورای شهر تهران خواهد بود، اظهار کرد: این حادثه ۲سیکل بررسی دارد که نباید گزارش این دو روند را با یکدیگر ادغام کرد. به طوری که قوه قضائیه روند پیگیری خود را دنبال کند و حوزه نظارتی شورای شهر نیز با تشکیل کمیته سه جانبه مذکور پیگیر روند بررسی این پرونده باشد.