اصول شهرسازی در پرند بالای 80 درصد رعایت شده است

مدیر عامل شهر جدید پرند با بیان اینکه اصول شهرسازی در کشور به ۲۰درصد هم نمی‌رسد، گفت: اصول شهرسازی در شکل‌گیری، طراحی و اجرا در شهر پرند بیش از ۸۰درصد رعایت شده است. سید نصیرالدین شاهرخی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: متاسفانه اصول شهرسازی و رعایت مقررات ملی ساختمان در کشور به ۲۰درصد هم نمی‌رسد، بنابراین بنده می‌توانم ادعا کنم که بیش از ۸۰درصد اصول و ضوابط شهرسازی در شکل‌گیری، طراحی و اجرای شهر جدید پرند رعایت شده است.

وی ادامه داد: در تمام ساختمان‌های شهر جدید پرند آیین‌نامه ۲۸۰۰ رعایت شده است، اما باید یک ادعای بالاتر مطرح کنم که ۱۰۰درصد ساختمان‌های شهر پرند در برابر زلزله‌های معمولی مقاوم هستند. شاهرخی ادامه داد: در کشور نمی‌توانید شهری پیدا کنید که تمام مباحث ۲۰گانه مقررات ملی ساختمان را که کاربرد آن در صنعت ساختمان‌سازی الزامی است به طور یکجا داشته باشد، اما شهر جدید پرند تمام مباحث ۲۰گانه مقررات ملی ساختمان را که کاربرد آن در صنعت ساختمان‌سازی الزامی است، دارد.

مدیرعامل شهر پرند با بیان اینکه موقعیت خاص شهر و شکل ظاهری آن موقعیت پرند را نسبت به سایر شهرها ممتاز کرده است، تاکید کرد: شهر پرند آماده است تا طی قراردادی با مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن کل شهر را ممیزی و گواهینامه رعایت مقررات ملی ساختمان صادر کند.

وی خاطر نشان کرد: این شاخص‌‌ها و رعایت ضوابط و اصول شهرسازی نشان می‌دهد که پرند جایگاه ممتاز و نخست را در میان شهرهای جدید به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل شهر جدید پرند در خصوص همجواری این شهر با شهرک صنعتی و احتمال ایجاد آلودگی در شهر گفت: تمام صنایع مستقر در شهرک صنعتی سازگار با محیط‌زیست هستند و از لحاظ زیست‌محیطی برای شهر پرند مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به مشاغلی که در داخل شهر آلودگی‌های صوتی و محیطی ایجاد کنند اجازه استقرار و فعالیت داده نمی‌شود.

شاهرخی تاکید کرد: طراحی‌های لازم برای انتقال مشاغل آلاینده صوتی و محیطی به یک شهرک دیگر با فاصله مناسب صورت گرفته است.