سعیدی‌کیا: برنامه دولت هشتم برای تامین مسکن ناچیز بود

محمد سعیدی‌کیا وزیر مسکن و شهرسازی گفت: برنامه شاخصی که در دولت هشتم برای تامین مسکن طراحی شده بود، طرح مسکن استیجاری بود که حداکثر سالانه ۱۰هزار واحد مسکونی ساخته می‌شد و برنامه دیگری برای مخاطبان کم‌درآمد شهری نداشتیم. سعیدی‌کیا در ارتباط با مسکن روستایی نیز گفت: در حوزه مسکن روستایی نیز سالانه حداکثر ۲۰هزار واحد ساخته می‌شد؛ اما اکنون در چارچوب طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی سالانه ۲۰۰هزار واحد مسکونی تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وزیر مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: قوانین گذشته در بخش مسکن عمرشان پایان یافته و برای دوران گذشته کاربرد داشتند و دولت نهم باید برای پاسخگویی به سالانه ۴۰۰هزار مخاطب کم‌درآمد در شهرها و ۲۰۰هزار مورد در سطح روستاها برنامه‌ریزی کند.

وزیر مسکن در گفت‌وگو با «ایرنا» درباره ضرورت تامین منابع مالی برای ساخت انبوه مسکن نیز گفت: انتظار می‌رود با همکاری شبکه بانکی کشور دولت بتواند وام بیشتری در طرح مسکن مهر جذب کند و میزان پاسخگویی سالانه آن به بیش از ۴۰۰هزار متقاضی برسد.

سعیدی‌کیا تاکید کرد: نظام بانکی باید با سرعت بیشتری در اعطای تسهیلات به متقاضیان طرح مسکن مهر، نقش لازم را برای اجرای این برنامه ایفا کند.