روایت جدید از عوامل نابسامانی بازار مسکن

تازه‌ترین اخبار از روند قیمت‌ها

دنیای اقتصاد - رییس‌جمهوری در نشست دیروز خود با استانداران و وزیر و معاونان وزیر کشور اجرای همه‌جانبه و پرشتاب طرح «مسکن مهر» را از ماموریت‌های اصلی استانداران دانست و بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تعاونی و انبوه‌سازان در این طرح تاکید کرد. گزارش

دستور رییس‌جمهور به استانداران:

شتاب اجرای «مسکن مهر» را زیاد کنید

گروه مسکن- رییس‌جمهوری در نشست دیروز خود با استانداران و وزیر و معاونان وزیر کشور اجرای همه‌جانبه و پرشتاب طرح «مسکن مهر» را از ماموریت‌های اصلی استانداران دانست و بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تعاونی و انبوه‌سازان در این طرح تاکید کرد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد گفت: باید سازوکارهای زمانبر در اجرای طرح مسکن مهر حذف شود و استانداران سراسر کشور با سرعت به آماده‌سازی زمین‌ها بپردازند و آن را برای ساخت تحویل مردم دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رییس جمهور افزود: استانداران ساخت و ساز در چارچوب «مسکن مهر» را تنها در قالب تعاونی‌ها نبینند و از ظرفیت‌های دیگر هم برای شتاب بخشیدن به اجرای این طرح بهره‌گیری کنند.

رییس شورای عالی مسکن همچنین خطاب به استانداران گفت: در غیر از کلانشهرها می‌توان از الگوی ساخت ساختمان‌های ۳ تا ۴ واحدی استفاده کرد و در راستای بهره‌مندی اقشار بدون مسکن باید اقدامات عاجلی به عمل آید.

به گزارش دنیای اقتصاد، رییس‌جمهوری نیمه تیرماه نیز بر تولید ضربتی و گسترده مسکن تاکید کرده بود. دکتر احمدی‌نژاد دوازدهم تیر در جلسه شورای عالی مسکن خواستار حذف هزینه‌های اضافی ساخت مسکن با هدف کاهش قیمت تمام شده مسکن شد و گفت: باید مردم هزینه کمتری متحمل شوند و از طرف دیگر سرعت تولید مسکن در کشور افزایش پیدا کند.