آخرین وضعیت مسکن مهر در تهران
زمین‌‌های 11 تعاونی مهر در پرند آماده تحویل شد
گروه مسکن
از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تاکنون یک هزارو 181 تعاونی مسکن در تهران برای دریافت زمین 99 ساله به شهرهای جدید معرفی شده‌اند. تهرانی‌ها و ساکنان 7 کلانشهر دیگر فقط می‌توانند در شهرهای جدید اطراف کلانشهرها صاحب مسکن مهر شوند.

گزارش وزارت مسکن و شهرسازی از روند پیشرفت پروژه مسکن مهر در استان تهران نشان می‌دهد از ۱۱۸۱ تعاونی معرفی شده به شهرهای جدید تهران تنها ۳۳۵ تعاونی مبلغ یک میلیون تومان آماده‌سازی زمین را پرداخت کرده‌اند.
یعنی در تهران تاکنون آماده‌سازی زمین برای حدود 30درصد از تعاونی‌ها آغاز شده است.
اما از آنجا که ساخت مسکن مهر تنها در صورت به پایان رسیدن مراحل آماده‌سازی زمین‌های ۹۹ ساله آغاز خواهد شد لذا اعضای تعاونی‌ها چشم انتظار تحویل زمین‌های آماده شده هستند. براین اساس و بنا بر اعلام وزارت مسکن در تهران تنها در دو شهر جدید پرند و هشتگرد قسمتی از زمین‌ها آماده شده است.وزارت مسکن پیشتر اعلام کرده بود در پرند قرار است تا ۷ تیرماه کلنگ ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی مهر به زمین زده شود.
در شهر جدید هشتگرد نیز قرار بود در 29 خردادماه کلنگ ساخت یک هزار واحد به زمین زده شود که البته تاکنون و براساس اطلاعات ما، این اتفاق نیافتاده است.
در شهر جدید پرنده قرار است ۹۲ هزارو ۸۳۸ واحد مسکونی در قالب طرح مهر ساخته شود. در هشتگرد نیز این رقم ۵۲ هزارو ۲۹۶ واحد اعلام شده است.
10میلیون تومان آماده کنید
براساس گزارش دنیای اقتصاد، شرکت عمران شهر جدید پرند اعلام کرد مراحل آماده‌سازی زمین‌های ۹۹ ساله برای ساخت‌وساز به ظرفیت ۱۱ تعاونی مسکن به پایان رسیده است. ضمن اینکه مابقی آماده‌سازی زمین‌های ۹۹ ساله برای مابقی تعاونی‌‌ها در حال انجام است.
این شرکت با ارسال نامه‌ای به 11 تعاونی مسکن مهر که در اولویت اختصاص زمین بوده ‌‌‌‌اند، اعلام کرده است حداکثر تا تاریخ 22/4/87 باید آمادگی تعاونی‌ها برای طراحی و انبوه‌سازی به شرکت عمران شهر جدید پرند اعلام شود و چنانچه هر کدام از تعاونی‌های مسکن آمادگی لازم برای پرداخت را نداشته باشند نوبت آن تعاونی در اختیار سایر تعاونی‌هایی که واجد شرایط هستند قرار خواهد گرفت.
تعاونی‌های مسکن مهر برای شروع ساخت در پرند باید حداقل ۲۰درصد منابع مالی لازم برای ساخت را در حساب داشته باشند.
همچنین اعضای تعاونی‌ها باید آمادگی و توان پرداخت مبالغ به شرح زیر را داشته باشند:
مرحله اول: ۴میلیون تومان قبل از انعقاد قرارداد
مرحله دوم: سه‌‌میلیون تومان حداکثر تا سه ماه بعد از واریز بند «الف»
مرحله سوم: سه‌میلیون تومان حداکثر تا سه ماه بعد از واریز بند «ب»
بدیهی است در صورت ناتوانی هر کدام از اعضای تعاونی‌ها در تامین منابع مالی در هر مرحله، نوبت به سایر افراد و تعاونی‌های واجدشرایط واگذار خواهد شد.