کمیسیون تحقیق و توسعه شهرداری تهران به منظور رفع نیازهای علمی شهرداری تهران در راستای منشور علمی با تصویب آیین‌نامه تعامل با نخبگان امکان جلب همکاری نخبگان و استعدادهای برتر در شهرداری تهران را فراهم کرد. به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران بر این اساس امکان جلب همکاری نخبگان اعم از مشمول و غیرمشمول در امور تحقیقاتی شهرداری تهران فراهم شده است.

معاون پژوهشی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در خصوص نحوه به کارگیری نخبگان در شهرداری تهران گفت:‌ اساسنامه بنیاد ملی نخبگان آیین‌نامه احراز استعدادهای برتر و نخبگی و دستورالعمل به کارگیری نخبگان و استعدادهای برتر مطابق اساسنامه ملی نخبگان تهیه و تنظیم شده است.

دکتر موسی کمانرودی خاطر نشان کرد: به منظور سیاستگذاری برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نخبگان کمیته امور نخبگان به ریاست رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در محل این مرکز تشکیل خواهد شد.

معاون پژوهشی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تاکید کرد: اولویت‌ها و عناوین پژوهشی مورد حمایت شهرداری‌ تهران تا پیش از شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها در اختیار دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری قرار خواهد گرفت.