نایب رییس انجمن پزشکان عمومی‌گفت: ۵/۶۲ درصد از پزشکان عمومی‌به دلیل وضعیت نامساعد مالی، مسکن نداشته و زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

دکتر مسعود مسلمی‌فرد در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران با اعلام این خبر افزود: اگر درخصوص افزایش حقوق پزشکان عمومی‌ قرار است اتفاقی بیفتد انجمن از این اقدام استقبال می‌کند. وی ادامه داد: البته استقبال ما به شرطی خواهد بود که افزایش حقوق پزشکان عمومی‌ بر اساس تورم و وضعیت نامساعد این قشر باشد.

نایب رییس انجمن پزشکان عمومی‌ تصریح کرد: در حال حاضر در بسیاری از مراکز درمانی، پزشکان عمومی‌ حقوقی کمتر از کارمندان گرفته در حالی که سنوات و شرایط مساوی دارند.

وی با اشاره به وجود اسنادی از وضعیت حقوقی پایین پزشکان عمومی‌ گفت: میزان فیش دریافتی برخی از پزشکان عمومی‌ حدود ۲۰۰‌هزار تومان بوده و این میزان با توجه به اهمیت وجود پزشکان در جامعه تاسف برانگیز است.

وی نسبت به عدم رسیگی مسوولان به وضعیت معیشت این پزشکان انتقاد کرد و گفت: از مسوولان وزارت بهداشت و نهادهای دولتی دیگر که نسبت به حقوق پزشکان عمومی ‌تصمیم می‌گیرند، درخواست مذاکره با انجمن علمی‌و صنفی پزشکان عمومی ‌را داریم تا اطلاعات دقیقی از زندگی آنها را در اختیارشان قرار دهیم.

وی اظهار داشت: انجمن افزایش حقوق پزشکان عمومی از مسوولان در حد عالی انتظار ندارد، اما باید این افزایش عادلانه بوده تا آنها را از فقر نجات دهد.

مسلمی‌فرد همچنین از اعلام وضعیت بسیاری از پزشکان عمومی‌ که زیر خط فقر زندگی کرده و شرایط نامساعدی دارند، در آینده نزدیک خبرداد.