گروه مسکن - به منظور ارزیابی عملکرد نظام مهندسی سراسر کشور، یازدهمین اجلاس هیات عمومی این سازمان از ۲۸ تا ۳۰ تیرماه به مدت سه روز برگزار می‌شود.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر در تشریح جزئیات برگزاری این اجلاس گفت: در این اجلاس که با حضور سازمان‌های نظام مهندسی ۳۰ استان کشور برگزار خواهد شد و درباره بررسی استحکام ساختمان در حوزه کارشناسی در رشته‌های ساختمان و شهرسازی، مقررات ملی ساختمان و توسعه زیرساخت‌ها بحث و گفت‌وگو خواهد شد. محسن بهرام‌غفاری در ادامه با اشاره به اینکه نتایج این اجلاس در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: نتایج این اجلاس در قالب خط مشی کوتاه‌مدت به ادارات نظام مهندسی ابلاغ خواهد شد و متعاقب آن اهداف و رویکردهای تعریف شده در سازمان نظام مهندسی دنبال خواهد شد. وی گفت: در‌حال‌حاضر ۱۴۰هزار عضو فعال با تخصص‌های تاسیسات، مکانیک، مهندسی عمران، نقشه‌برداری و سایر رشته‌های مرتبط در این سازمان فعال هستند.

غفاری در ادامه سخنان خود با اشاره به حادثه ریزش ساختمان در سعادت‌آباد گفت: وقوع این حادثه تلخ یازدهمین اجلاس سازمان نظام مهندسی را تحت تاثیر قرار داده است و این اتفاق در واقع تلنگر و هشداری بود تا مسوولان ذی‌ربط گام‌های محکم‌تری در این زمینه بردارند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با بیان اینکه حادثه سعادت‌آباد در‌حال‌حاضر در مجلس در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم که این حادثه دلخراش منشا اصلاح بسیاری از سیاست‌گذاری‌ها و تصمیمات در بخش ساخت‌وسازها باشد.

غفاری اظهار داشت: قطعا در اجلاس یازدهم نظام مهندسی ساختمان حادثه سعادت‌آباد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی در سال ۱۳۷۴ تاسیس شده است و برگزاری این اجلاس‌ها موجب شده تا دستاوردهای خوبی در عرصه ساخت‌وساز برای مسوولان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در‌حال‌حاضر قانون جامع شهرسازی و ساختمان‌سازی وجود ندارد و از این رو تدوین قانون جامع شهرسازی و ساختمان‌سازی امری ضروری است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران خاطرنشان کرد: تدوین این قانون قطعا در این اجلاس مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا حوادثی نظیر حادثه تلخ سعادت‌آباد تکرار نشود.