مدیر پروژه تعاونی‌های مسکن مهر گفت: سهم آورده متقاضیان مسکن مهر در هر استان متفاوت است.

«محمد عسگری» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این مطلب افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده ، قرار است دولت در قبال زمین‌های ۹۹ ساله ۱۵میلیون تومان وام را به متقاضیان پرداخت کند که یک‌میلیون تومان آن برای آماده‌سازی و ۱۴میلیون تومان مابقی بدون سپرده‌گذاری برای ساخت پرداخت شود. وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به برآوردهای اولیه وزارت مسکن و شهر‌سازی اعلام کرد که متقاضیان نیز برای ساخت این واحدها باید حداقل شش تا هفت‌میلیون تومان پرداخت کنند. مدیر پروژه تعاونی‌های مسکن مهر اظهار داشت: از آنجایی که شرایط ساخت مسکن در هر استان با دیگر استان‌ها متفاوت است امکان افزایش سهم آورده متقاضیان تا ۱۰میلیون تومان وجود دارد.

این مقام مسوول، سازماندهی متقاضیان مسکن مهر را از مهم‌ترین وظایف وزارت تعاون، دانست و افزود: وزارت تعاون پس از انجام بررسی‌ها و احراز شرایط متقاضیان، آنها را به وزارت مسکن و شهرسازی معرفی می‌کند تا پس از انجام مراحل اداری، زمین به آنها واگذار شود.

به گفته وی، حدود سه‌میلیون و ۹۰۰هزار نفر برای دریافت مسکن مهر تاکنون ثبت نام کرده‌اند که از این میزان یک‌میلیون و ۴۶۴هزار نفر به وزارت مسکن شهرسازی معرفی و حدود یک‌میلیون نفر هم زمین دریافت کرده‌اند.

عسگری در پایان با بیان آنکه، ساخت و ساز زمین‌های مسکن مهر به تازگی آغاز شده است، ‌گفت: تاکنون ۱۳۰هزار نفر کار عقد قرارداد ساخت را انجام داده‌اند.