مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به وجود ۲‌میلیون واحد مسکونی در تهران گفت: تمامی این واحدها ظرف مدت یک ماه بیمه‌نامه آتش‌سوزی رایگان خود را دریافت می‌کنند. محمدرضا حاجی‌بیگی با اعلام این خبر افزود: از اواخر تیر سال‌جاری بیمه‌نامه رایگان آتش‌سوزی منازل به در خانه‌های افراد ارسال می‌شود.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: ظرف مدت یک ماه تمامی منازل مسکونی تهران بیمه‌نامه‌های خود را دریافت می‌کنند. حاجی بیگی افزود: حدود ۲‌میلیون واحد مسکونی در تهران وجود دارد که تمام آن‌ها بیمه شده‌اند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران مدت اعتبار این بیمه نامه‌ها را یک سال و قابل تمدید تا ۵ سال عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به این که روزانه حدود ۱۰۰ حریق در تهران رخ می‌دهد شهرداری تهران سال گذشته قراردادی با شرکت بیمه کار آفرین برای بیمه آتش‌سوزی واحدهای مسکونی تهران بست.

بر اساس این قرارداد، شرکت بیمه کارآفرین متعهد به بیمه کردن حدود ۲‌میلیون واحد مسکونی تهران، بدون اخذ وجه از مالکان واحدها و شهرداری تهران شده است. این شرکت متعهد شده تا مبلغ ۲۰‌میلیون ریال خسارت وارد به ساختمان و تاسیسات و ۳۰‌میلیون ریال خسارت وارده به اثاثیه منزل ناشی از آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه را با معرفی و تایید سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران به خسارت دیدگان پرداخت کند. این شرکت می‌تواند حق بیمه‌ اجرای طرح را از محل جذب‌ حامی مالی در قبال انجام تبلیغات خدمات فنی، تجاری، آموزشی و فرهنگی آن‌ها دریافت کند.