معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهردار تهران گفت: از طریق جلسات مشترکی که میان مسوولان شهرداری تهران با شورایاران مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران برگزار می‌شود، شورایاران از مفاد طرح جامع و تفصیلی شهر تهران مطلع می‌شوند. واعظ مهدوی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان این که از هفته گذشته برگزاری جلسات مشترک با شورایاران مناطق آغاز شده است، تصریح کرد: اولین جلسه هم‌اندیشی طرح جامع شهر تهران و ارائه طرح تفصیلی مناطق تهران با شورایارن در منطقه ۶، پنج‌شنبه هفته گذشته برگزار شد. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این نشست‌ها به مرور با شورایاری‌های سایر مناطق نیز برگزار می‌شود.

وی طرح جامع را دستاورد نظام برنامه‌ریزی شهری دانست و تصریح کرد: با توجه به این که از این پس کلیه اقدامات و برنامه‌ها در شهر و شهرداری تهران به استناد طرح جامع و تفصیلی مناطق انجام خواهد گرفت. بنابراین مشارکت و همراهی شورایاری‌ها در اجرای موفقیت‌آمیز این اسناد اجتناب‌ناپذیر است.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری تهران با اشاره به ابلاغ سند طرح جامع به شورای معاونین شهرداری و شهرداری‌های مناطق اظهار داشت: برای اجرای طرح جامع، لوایح و طرح‌هایی باید تهیه و مصوبه شورای شهر تهران،‌ در صورت لزوم مجلس و سایر مراجع قانونگذار اخذ شود.