پیش‌بینی بیش از 1500میلیارد تومان تملک در سال‌جاری

گروه مسکن- مدیر کل املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: با توجه به نیازهای حوزه شهری در اجرای طرح‌های مختلف، پیش‌بینی کرده‌ایم که در سال جاری بیش از یک‌هزار میلیارد تومان تملک داشته باشیم، اما متاسفانه این مقدار، اعتبار نداریم و اعتباری که در اختیارمان قرار گرفته، کمتر از رقم ذکر شده است. به گزارش دنیای‌اقتصاد به نقل از روابط‌عمومی اداره کل املاک و مستغلات شهرداری مهندس رسول توکلی در دومین جلسه هماهنگی مدیران و روسای ادارات املاک مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: اگر در بحث تملک املاک برای اجرای طرح‌های شهرداری با مشکلات اعتباری مواجه شدیم، می‌توانیم این کسری را به صورت متمم به شورای شهر تهران ارائه داده و مشکل را حل کنیم.

توکلی در ادامه از انجام توافق برای ۲۵۰میلیارد تومان تملک در سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و یادآورشد: البته بحث پرداخت این مقدار تملک هنوز به طور کامل انجام نشده، اما توافقات لازم در این زمینه انجام شده است.

وی در خصوص عملکرد اداره املاک و مستغلات شهرداری تهران در سال‌های ۸۴، ۸۵ و ۸۶، عنوان کرد: اعتبار مصوب نقدی ما در سال‌های ۸۳، ۸۵ و ۸۶ به ترتیب ۱۲۵میلیارد تومان، ۱۶۰میلیارد تومان و ۲۲۰میلیارد تومان بوده است.

مدیر کل املاک و مستغلات شهرداری تهران، با بیان این که میزان تملک ما در سال‌های ۸۴، ۸۵ و ۸۶ دو برابر شده است، بیان کرد: ما در سال ۸۴ به صورت نقدی و غیرنقدی حدود ۲۵۰میلیارد تومان تملک کردیم که این رقم در سال ۸۵ به ۴۲۰میلیارد تومان و در سال ۸۶ به ۹۱۰میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به این که بودجه مصوب ما در سال‌جاری به صورت نقدی و غیرنقدی ۶۸۶میلیارد تومان است، خاطر نشان کرد: ما در تلاشیم تا به عدد بیش از ۱۵۰۰میلیارد تومان برسیم که اگر زمینه‌های اجرایی را در این خصوص فراهم کنیم و در موعد مقرر، لایحه متمم بودجه تملک را به شورای شهر تهران تقدیم و مصوب آن را دریافت کنیم، به مبلغ مذکور خواهیم رسید.