گروه مسکن - مدیر کل املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: در ۹۸درصد از طرح‌های شهرداری تهران با وجود معارضین مواجه هستیم.

مهندس رسول توکلی با اعلام این خبر گفت:‌فقط در تعدادی از مناطق شهرداری همچون بخش‌هایی از منطقه ۲۲، مشکل معارض کمتر به چشم می‌خورد و ما در این منطقه اکثرا در طرح‌ها با معارضین دولتی مواجهیم. وی در ادامه گفت: سال گذشته قریب ۲هزار توافق با معارضین انجام شده که نزدیک به ۸۵درصد آنها با قیمت مورد توافق شهرداری و شهروندان بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تهران در ادامه از حضور افراد سودجو و فرصت طلبی که باعث اختلال در روند توافقات شهرداری و شهروندان می‌شوند، ابراز نارضایتی کرد و گفت: ما بیشتر زمین‌ها و املاک واقع در طرح‌ها را براساس عرف قیمتی که در آن محدوده وجود دارد و با استفاده از نظر معتمدان و بنگاه‌های معاملات ملکی معتبر قیمت‌گذاری می‌کنیم، اما عده‌ای افراد سودجو با دخالت‌های بی‌جا برای ما و شهروندان مشکل ایجاد می‌کنند.

توکلی افزود: این افراد عمدتا با مراجعه به معارضین و با دادن وعده گرفتن مبلغ بیشتر از شهرداری وکالت صاحبان املاک را برعهده می‌گیرند و در جهت منافع شخصی روند توافقات و گشایش طرح‌ها را با وقفه روبه‌رو می‌کنند و این در حالی است که در نهایت با کسر مطالبات این افراد بابت حق‌الوکاله مبلغ بیشتری از پیشنهاد اولیه شهرداری نصیب مالکان نمی‌شود.

این مقام مسوول در شهرداری تهران با تاکید بر آن که شهرداری در همه حال به‌رغم محدودیت‌های اعتباری تلاش خود را برای تامین حقوق حقه شهروندان می‌کند، از عموم شهروندان دارای املاک معارض طرح‌های شهرداری درخواست کرد که با همکاری بیشتر با مدیریت شهری و جلوگیری از سودجویی افراد فرصت طلب در توسعه شهر مشارکت جدی داشته باشند.