ندیدم شهرداری در بحث بافت فرسوده جدی باشد

شهردار تهران در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، گفت: این ظلم است که ما در شهرداری به موضوع بافت فرسوده نگاه اقتصادی پیدا کنیم و شهرداری نه تنها نباید از این موضوع منفعت مادی ببرد بلکه باید برای انگیزه دادن در جاهایی از حق و حقوق خود بگذرد. به گزارش سما، دکتر محمدباقر قالیباف با اعلام این مطلب افزود: مهم‌ترین منفعتی که شهرداری و شهر تهران از این موضوع می‌برد، ارتقای کیفیت زندگی در حاشیه شهر است و همین که وارد یک محیط در جنوب شهر شویم و احساس کنیم که مردم در آن منطقه در حد و اندازه قابل قبول زندگی می‌کنند؛ مهم‌ترین ثروتی است که ما به دست آورده‌ایم که این حتما یک ثروت عظیم مادی برای جنوب شهر به وجود می‌آورد و فاصله شمال و جنوب شهر را کاهش می‌دهد.

وی افزود: مقوله بافت فرسوده و بحث سازمان نوسازی از همان روز نخست که توفیق خدمت در شهرداری تهران را پیدا کردم به عنوان یک دغدغه در ذهنم بود و شاید این به خاطر سابقه ذهنی بود که از قبل نسبت به بافت فرسوده داشتم.

شهردار تهران ادامه داد: در سوابق مدیریتی افراد هرکس یک ذائقه‌ای دارد و در جایی متمرکز می‌شود؛ اما در شهرداری‌های گذشته بافت فرسوده به عنوان یک دغدغه شهردار مدنظر نبوده و وقتی به گذشته نگاه کردم ندیدم به طور جدی در خصوص بحث بافت فرسوده تصمیم و کار سنگینی را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه شهرداران مناطق باید دغدغه بافت فرسوده داشته باشند، گفت: همان‌طور که یکی از آیتم‌های بررسی عملکرد شهرداران مناطق میزان درآمد است، یکی از آیتم‌های مهم بررسی عملکرد شهرداران مناطق در سال ۸۷ میزان پیشرفت در بحث بافت فرسوده است و این موضوع باید برای شهرداری، مردم و بخش‌خصوصی هم دغدغه باشد.

وی افزود: رویکرد اصل چهل و چهار باید بر همه امورات حاکمیتی در مجموعه شهرداری به عنوان یک دولت شهر، دولت محلی و نهادی که شهر را اداره می‌کند، حاکم شود.

وی در ادامه گفت: یکی از جهت‌هایی که سرمایه‌گذاران در کشور از آن نگرانی دارند در کلان بحث تغییر قانون و ضوابط است. تغییر مدیران نیز یک نگرانی دیگر است که یکی از کارهای ما باید این باشد که نشان دهیم اگر مدیری تغییر می‌کند در هیچ رویکرد ما کوچک‌ترین تغییری حاصل نمی‌شود؛ زیرا اولین خواسته سرمایه‌گذار، امنیت در سرمایه‌اش است.

قالیباف ادامه داد: بحث بافت فرسوده و کار سازمان نوسازی قبل از اینکه یک کار فنی و اقتصادی باشد کاملا یک کار اجتماعی است و ما نباید به این بخش که با روح و روان شهروندان سروکار دارد بی توجهی کنیم.

شایان ذکر است در این مراسم مهندس فریدون درویش‌زاده به عنوان مدیرعامل جدید سازمان نوسازی شهر تهران معرفی شد و از زحمات دکتر عندلیب، مدیرعامل پیشین این سازمان قدردانی به عمل آمد.