در ۱۱ ماه اول سال ۱۳۸۶ معادل یک‌میلیون و ۴۳۵‌هزار و ۲۴۸ قطعه واحد مسکونی زمین ۹۹ ساله به تعاونی‌های مسکن در قالب طرح مسکن مهر واگذار شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، آمارهای وزارت مسکن و شهرسازی از عملکرد برنامه‌های تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ نشان می‌دهد: بر اساس اطلاعات ۱۱ ماهه سال ۱۳۸۶، در برنامه حمایتی واگذاری حق بهره‌برداری از زمین در قالب طرح مسکن مهر در کل کشور به تعداد یک‌میلیون و ۴۳۵‌هزار و ۲۴۸ واحد مسکونی زمین به تعاونی‌های مسکن واگذار شده است.

از این تعداد ۶۶۸۰ واحد مسکونی تسهیلات آماده سازی زمین دریافت و ۸۴۶۳۴ واحد مسکونی قرارداد ساخت با سازندگان صلاحیت‌دار منعقد کرده‌اند. تعداد ۳۳۰۶۵ واحد مسکونی نیز موفق به اخذ پروانه ساخت شده‌اند.

دولت نهم در سال گذشته برنامه‌ریزی برای ساخت یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار واحد مسکونی را برای اقشار کم درآمد هدف قرار داده بود. همچنین عملکرد ۱۱ ماهه برنامه ساخت در بافت‌های فرسوده با هدف ۸۲۴۴۲ واحد مسکونی در سال ۱۳۸۶، تعداد ۴۸۶۲۸ واحد بوده است. در برنامه ساخت مسکن اجاره‌ای در یازده ماه سال ۸۶، تعداد ۷۳۱۱۱ واحد مسکونی قرارداد ساخت منعقد و ۲۷۳۸۶ واحد مسکونی پروانه ساخت دریافت کرده‌اند. تعداد ۳۴۷۶ واحد نیز موفق به اخذ اولین بخش از تسهیلات بانکی در این قالب شده‌اند.

بر اساس اطلاعات شش ماه ابتدای سال ۸۶، تعداد ۲۱۴۹۳ واحد مسکونی با استفاده از فناوری‌های نوین تولید شده است. برنامه پیش‌بینی شده برای کل سال ۱۳۸۶ تولید ۲۴۵۴۵۶ واحد مسکونی بوده است.

تحت برنامه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی با هدف نوسازی ۲۷۸۴۰۰ واحد مسکونی در سال، تعداد ۱۷۰۵۸۷ واحد از تسهیلات این برنامه در شش ماهه اول سال ۸۶ استفاده کرده‌اند. در راستای اجرای برنامه‌های تبصره ۶ در سال گذشته ۸۲۸۰ هکتار از زمین‌های سایر دستگاه‌های دولتی توسط سازمان‌های مسکن و شهرسازی در کل کشور تملک شده است.