گروه مسکن: وام‌هایی که در بخش مسکن ارائه شد تنها در حکم قرص آرام‌بخشی بود که اثرات مخربی برای مسکن به همراه داشت و در واقع التهاب بخش مسکن را دوچندان کرد. نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تهران در کنگره انبوه‌سازان که یکشنبه شب در محل تالار وزارت کشور برگزار شد، با اعلام این مطلب، گفت: ایران در‌حال‌حاضر حدود ۲۸میلیون نفر جمعیت جوان دارد و با توجه به این موضوع نیاز کشور را به مقولات اساسی همچون آموزش و پرورش،‌ صنعت، ازدواج و به خصوص مسکن را دوبرابر می‌کند.

بیادی افزود: در‌حال‌حاضر در ایران به ساخت ۵/۱میلیون واحد مسکونی در سال نیاز است و بدون شک برای مرتفع کردن این نیاز راهکارهای کوتاه‌مدت مفید نخواهد بود بلکه باید در قالب یک برنامه بلندمدت و با انجام یکسری راهکارهای درازمدت معضل مسکن را به آرامی حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه وام‌هایی که در بخش مسکن ارائه شد تنها مسکنی بود که اثرات مضرتری را برای مسکن به همراه داشت و التهاب بخش مسکن را دو برابر کرد، گفت: دوره‌گذاری که در کشور به دلیل تبدیل خانواده‌های پرجمعیت به کم‌جمعیت به وجود آمده است خود عامل موثری در افزایش نیاز کشور به مسکن و افزایش قیمت آن بوده است.

وی تاکید کرد: معضل مسکن با راهکارهای حزبی و سیاسی حل نمی‌شود و اگر تمام جناح‌ها و گروه‌ها از یک تفکر واحد پیروی کنند، بی‌شک مشکل مسکن ایران که مقداری سیاسی است به زودی حل خواهد شد.

نایب‌رییس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شورای شهر تمام امتیازهای مسکن را در راستای نوسازی در تهران صادر کرده است و با وجود تمام امتیازهای ارائه شده توسط شورای شهر، عدم استقبال شهروندان نشان‌دهنده این است که بخش دیگری از کشور دارای مشکل است.

بیادی خاطرنشان کرد: کل شهرداری‌های کشور در طول یک سال ۱۰۰هزار جواز با میانگین متراژ ۶۰۰مترمربع صادر کرده‌اند که در صورت احتساب یک‌میلیون تومان برای هر متر نقدینگی بالایی به بخش مسکن وارد آمده است که همین نقدینگی نیاز به مدیریت و برنامه‌ریزی را دوچندان می‌کند.

وی با تاکید بر وجود ۹میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور، گفت: حاشیه‌نشینی موضوعی است که در‌حال‌حاضر به عنوان تهدیدی جدی برای تهران مطرح می‌شود و مسوولان مربوطه باید راهکاری به حال مسکن این افراد و حل مشکلات آنها بیندیشند.