پیش فروش در تهران قانونمند شد

گروه مسکن- پیش‌فروش ساختمان در تهران مشمول رعایت ضوابط قانونی شد.

به موجب طرح مشترک قوه قضائیه و شهرداری تهران، هر فردی که قصد پیش فروش آپارتمان را داشته باشد باید ابتدا با حضور در شهرداری تهران یک برگ پیش سند به همراه مشخصات فنی همان واحد به همراه مشخصات خریدار تنظیم کند. مشاورین املاک نیز باید در زمان پیش‌فروش واحدها این برگ پیش سند را از فروشنده اخذ کرده و به خریدار تحویل دهند. با این روش چون مالک برگ دیگری برای پیش سند ندارد و شرط پیش فروش ارائه این برگه به پیش‌خریدار است، لذا یک واحد به چندین نفر فروخته نخواهد شد. سعید مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران با توضیح این طرح گفت: به منظور پیشگیری از وقوع جرم کلاهبرداری، طرح چگونگی پیش فروش ساختمان در سطح کشور نیز اجرا خواهد شد. وی در همایش دادستان‌های سراسر کشور در تهران افزود: این طرح با همکاری شهرداری تهران اجرا می‌شود و پیش‌بینی می‌شود ۹۵درصد از جرایم کلاهبرداری در زمینه مسکن کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: بر اساس دستور رییس قوه قضائیه و رییس‌جمهوری به دنبال گسترش این طرح در سطح کشور هستیم.

وی از دادسراهای سراسر کشور خواست تا پس از ابلاغ بخشنامه مربوط به نحوه پیش فروش ساختمان، نسبت به عملیاتی شدن آن تلاش کنند.

به گزارش دنیای اقتصاد طرح مشترک قوه قضائیه و شهرداری تهران در زمینه پیش فروش مسکن در حالی به اجرا گذاشته می‌شود که هم‌اکنون لایحه‌ای نیز تحت این عنوان در مجلس در دست بررسی نمایندگان قرار دارد.

گفته می‌شود در این لایحه نیز ابزارهای قانونی لازم برای پیش‌فروش‌های سالم و بدون کلاهبرداری در نظر گرفته شده است.