گروه مسکن - فرید قدیری: «از این پس به نسبت افزایش تولید گاز طبیعی - که فعالیت آن در حوزه اختیارات شرکت ملی نفت ایران است - توسعه شبکه شهری و روستایی انجام می‌شود.»

این پیام هشدارگونه اصغر سهیلی‌پور، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز است که روابط عمومی شرکت گاز آن را منتشر کرده است. روابط عمومی شرکت گاز چندی پیش در پایان خبری در ارتباط با محاسبه «جریمه پرمصرف‌ها معادل قیمت گاز ترکمنستان» این پیام را نیز به نقل از مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی، ضمیمه خبر و منتشر کرد.

این پیام صراحتا تاکید می‌کند در سال جاری توسعه شبکه‌های گازرسانی شهری در اولویت نخواهد بود که به این ترتیب ساختمان‌های جدید با معضل تامین گاز شهری روبه‌رو خواهند شد.

خبرنگار دنیای اقتصاد برای کسب اطلاع بیشتر درباره این پیام تلاش زیادی کرد تا با سهیلی‌پور گفت‌و‌گوی کوتاه تلفنی انجام دهد؛ اما تلاش‌ها سودی نداشتند.

درهمین حال یک کارشناس روابط عمومی شرکت ملی گاز در این باره گفت: قضیه محدودیت گازرسانی مربوط به شهرهای محروم است.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، در حالی که ساخت و ساز در کشور ظرف یک سال گذشته رشد ۷۵درصدی را تجربه کرده، اما برخی الزامات مرتبط با آن همچنان در ظرفیت‌های قبلی خود راکد مانده است. تقویت شبکه سراسری گازرسانی در کشور یکی از الزامات برای افزایش عرضه مسکن به حساب می‌آید که متاسفانه دولت در این زمینه همپای صنعت ساخت حرکت نکرده است.

این در حالی است که برخی اخبار نگران‌کننده‌ای در ارتباط با نحوه گازرسانی به ساختمان‌های جدید نیز طی روزهای گذشته اعلام شده است.

اصغر سهیلی‌پور مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز در گفت‌وگو با روابط عمومی این شرکت اعلام کرده است: «از آنجا که از سال ۷۴ تاکنون علاوه بر رشد چشمگیر مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی، سرعت توسعه شبکه گاز شهری و روستایی، گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع از روند تولید گاز طبیعی در کشور بیشتر بوده و هر ساله به نسبت‌های مختلف در زمستان با کسری گاز مواجه بوده‌ایم، بنابراین شرکت گاز با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده، تاکید کرده است که با بیشتر شدن این اختلاف در سال‌های اخیر جبران کمبود گاز با استفاده از سوخت‌های مایع هر ساله مشکل‌تر می‌شود و برای جلوگیری از ادامه روند کمبود گاز در زمستان تصمیم به کنترل برنامه‌های گازرسانی شهری و روستایی گرفته شده است.»

سهیلی‌پور در ادامه تاکید کرده به این ترتیب از این پس نسبت به افزایش تولید گاز طبیعی که فعالیت‌های آن در اختیارات شرکت ملی نفت ایران است، توسعه شبکه شهری و روستایی انجام می‌شود.