رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران گفت: حضور کاردان‌های فنی ساختمان در عرصه ساختمان‌سازی کشور سبب توسعه در این بخش می‌شود، اما متاسفانه تاکنون به این مساله توجه جدی نشده است.

مهدی موذن در گفت‌وگو با «ایسنا»، اظهار کرد: در حال حاضر صنعت ساختمان‌سازی با مشکلات بسیاری مواجه است که این مسائل می‌تواند تبدیل به معضل اساسی شود. وی افزود: یکی از این مشکلات عدم دخالت دادن کاردان‌های فنی ساختمانی در عرصه‌های ساختمان‌سازی کشور است، چراکه حاضر نبودن این افراد که مهارت‌ ساختمان‌سازی برعهده آنها است سبب می‌شود ساخت‌وساز با خلاهای بسیاری مواجه باشد.

رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر قرار است سالی ۵/۱میلیون واحد مسکونی ساخته شود، اما تاکنون موفقیت چندانی در این زمینه به‌دست نیامده؛ چراکه یکی از علت‌های آن به این مساله برمی‌گردد که کاردان‌های فنی ساختمان در این عرصه حضور ندارند.

وی افزود: حضور کاردان‌ها در صحنه ساختمان‌سازی کشور تاثیر مثبتی در این بخش دارد و سبب می‌شود با توسعه در این بخش مواجه شویم. متاسفانه در ساختمان‌سازی کشور به کلمه مهندسی بسنده شده است و کاردان‌های فنی ساختمان مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران در پایان تصریح کرد: امسال تلاش ما این است که با حمایت‌هایی که در این زمینه انجام می‌گیرد کاردان‌های فنی حضور بیشتری در ساخت‌وساز داشته باشند چراکه این امر سبب توسعه این بخش و تامین‌ نیازهای هرچه سریع‌تر مردم به مسکن خواهد شد.