یک کارشناس مسکن معتقد است: مهار قیمت مسکن نیازمند اقدامات همه‌جانبه و یکپارچه تمامی گروه‌های ذی‌نفع در این بخش است.

حمید ماجدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر نیاز به مسکن در کشور به دو دسته تقسیم می‌شود که یکی نیاز سرمایه‌گذاری و دیگری نیاز مصرفی است. وی افزود: همواره شاهد هستیم افزایش تقاضا در نیاز سرمایه‌گذاری که سبب افزایش بی‌رویه قیمت‌ها می‌شود بر روی بخش مصرفی نیز تاثیر می‌گذارد و نمی‌توان نیاز سرمایه‌گذاری را جدا از نیاز مصرفی در نظر داشت.

این کارشناس ادامه داد: در شرایط فعلی نیاز سرمایه‌گذاری در کشور رو به افزایش است و ما با خانه‌هایی مواجه هستیم که قیمت‌ آنها میلیاردی است و آن عده‌ای که به دنبال سرمایه‌گذاری در این بخش هستند از توان خرید آنها برمی‌آیند. ولی این مساله برروی بخش مصرفی نیز تاثیر می‌گذارد و به طور کلی قیمت مسکن را افزایش می‌دهد به طوری که در حال حاضر خرید خانه از توان مالی جوانان، کارمندان و کارگران جامعه خارج شده است.

وی ابراز عقیده کرد: متاسفانه وجود این تقاضا سبب شده قیمت مسکن هر روز گران شود و اگر چاره‌ای عاجل برای این مساله اندیشیده نشود قیمت مسکن غیر قابل کنترل می‌شود.

این کارشناس مسکن خاطرنشان کرد: اینکه مسوولان مربوطه عنوان می‌کنند طرح مسکن مهر یعنی واگذاری زمین اجاره‌ای می‌تواند نیاز مصرفی جامعه را پاسخ دهد، متاسفانه تا هنگامی که این زمین‌ها ساخته شوند دو تا سه سال طول می‌کشد.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت مسکن به سمتی پیش می‌رود که قیمت خانه همچنان افزایش می‌یابد، مگر آنکه راه‌حلی همه جانبه و یکپارچه از سوی مسوولان امر برای مهار قیمت مسکن پیدا شود.